/ Дарик Варна
На спирките на градския транспорт във Варна да бъдат поставени предпазни колчета тип „антитерористични”. С обезопасителните съоръжения  да бъдат оборудвани  рисковите спирки, след обследване във всеки район на морската столица. Това бе обсъдено на заседание на Комисията по пътна безопасност към Община Варна.

Кола помете две деца и млад мъж на автобусна спирка във Варна (ВИДЕО)

До предложението  се стигна след инцидента на автобусна спирка „Тракия” на бул. „Владислав Варненчик”. В началото на месеца, 21-годишен шофьор с Фолксваген "Голф” се качи на тротоара и помете четирима души, чакащи автобус.

bgmaps.com

Катастрофата стана рано сутринта, а причината бе заспиване на младия водач, който се прибирал от нощна смяна в казино. Подобни антитерористични колчета във Варна все още не са използвани.

Има ги в други градове, като в София например са поставени на няколко места, предимно на спирки в отдалечените квартали, коментира председателят на Комисията по пътна безопасност – зам.-кметът Тодор Иванов. Той беше категоричен, че въпреки всичко няма как да се спрат пътните инциденти.

„И тетраподи да сложим, все ще се намери един да прелети отгоре и да убие хора. Няма как да се застраховаме на 100 процента, но това, което зависи от нас, трябва да го направим”, заяви Иванов.

Шофьорът, блъснал хора на спирка във Варна, заспал зад волана

Ремонтите с европейски средства на някои от варненските булеварди все още са в гаранционен срок и поставянето на подобни предпазни средства ще доведе до падане на гаранцията за съответните участъци, обясни главен експерт Георги Георгиев от общинска дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустрояване".

От велоклуб „Спартак” подкрепиха идеята за поставяне на предпазните колчета. Според председателя на клуба Евгений Балев има антитерористични колчета с естетичен вид, които могат да се поставят на „Тракия” и други спирки, които са под риск от пътни инциденти. 

Не само заспиване зад волана може да е причина за врязване на кола в тази спирка. Гледането на мобилния телефона, което вече е масово явление, и обледеняване на пътя също могат да са причина  за подобен инцидент в злополучния участък със завой на бул. „Владислав Варненчик”, изтъкна Балев.

Въвеждане в идеалния център на Варна на две зони „30 км/ч”, в които скоростта на превозните средства да бъде ограничена, предлагат от сдружение „Таляна”. Първата зона е с граници бул.”Мария Луиза”, улиците „Шипка”, „Одесос”, „Преслав”, бул.”Приморски” и ул.”Козлодуй”. Втората зона е между булевардите”Мария Луиза”, „Осми Приморски полк”, „Цар Освободител”, „Приморски” и улиците „Преслав”, „Одесос” и „Шипка”.

Въвеждането на това ограничение на скоростта ще доведе до по-голяма безопасност за пешеходците, избягване на вредните последствия от трафика и подобряване на качеството на градската среда.

Момичето, блъснато на спирка във Варна, остава в критично състояние (ВИДЕО)

Впоследствие мярката може да бъде въведена и на други места в града, след като ползите бъдат възприети от обществото, се посочва в предложението. То бе оставено за разглеждане на следващо заседание на Комисията по пътна безопасност, след като от сдружението бе изискана конкретика.

„Трябва да се вземе предвид, че има Генерален план за организацията на движение във Варна. Ако решим, комисията може да препоръча промяна”, коментира председателят Тодор Иванов. 

Бе обсъдено и предложението за поставяне на светофар с пешеходна  заявка на пресечната точка на булевардите „Сливница” и „Княз Борис I" (до площад „Свят”, познат сред варненци повече като „Севастопол”).

Решението ще бъде взето на следващото заседание на комисията, след разглеждане на данни за трафика в района.