34 процента от учителите и 24 процента от непедагогическия персонал са напълно ваксинирани, което е по-висок дял от средното за страната. Около 2 процента от учителите са с незавършен курс на ваксинация. Това съобщи за БНР заместник-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова, цитирана от пресцентъра на МОН.
"Искаме да има спокойствие, но и да е ясно, че противоепидемичните мерки трябва да се спазват. Ако общата заболяемост в страната се покачва, няма как това да не се случва и в училищата. Затова е важно да има тестване и по-висок дял на ваксинирани учители и ученици", е коментирала заместник-министърът на образованието.
515 паралелки в страната са на дистанционно обучение
Един процент са карантинираните учители, като най-много са в Ямбол, а най-малко - във Враца. 576 паралелки и 24 групи в детски градини са преминали към обучение в електронна среда към днешна дата.
По думите на заместник-министъра тестването за COVID-19 може да гарантира по-висока степен на безопасност на средата в учебните заведения, като се установяват новозаразените с все още непроявени симптоми, така че да няма разпространение на вируса.
Математик: Ако няма локдаун, училищата ще затворят поради липса на персонал
"Това е само препоръка. Ние осигуряваме условията, но решението трябва да бъде на съответните екипи в конкретното училище. Има смисъл, ако тестовете се правят на всички, ако се правят на част от учителите, това няма да има нужната ефективност", заявява Мария Гайдарова.
"Искаме да има спокойствие, но и да е ясно, че противоепидемичните мерки трябва да се спазват. Ако общата заболяемост в страната се покачва, няма как това да не се случва и в училищата. Затова е важно да има тестване и по-висок дял на ваксинирани учители и ученици", е коментирала заместник-министърът на образованието.
515 паралелки в страната са на дистанционно обучение
Един процент са карантинираните учители, като най-много са в Ямбол, а най-малко - във Враца. 576 паралелки и 24 групи в детски градини са преминали към обучение в електронна среда към днешна дата.
По думите на заместник-министъра тестването за COVID-19 може да гарантира по-висока степен на безопасност на средата в учебните заведения, като се установяват новозаразените с все още непроявени симптоми, така че да няма разпространение на вируса.
Математик: Ако няма локдаун, училищата ще затворят поради липса на персонал
"Това е само препоръка. Ние осигуряваме условията, но решението трябва да бъде на съответните екипи в конкретното училище. Има смисъл, ако тестовете се правят на всички, ако се правят на част от учителите, това няма да има нужната ефективност", заявява Мария Гайдарова.