/ БГНЕС
Електронната система, проследяваща движението на лекарствата от вноса до евентуалния му износ, вече е разработена и следващата седмица ще се тества с участниците в бизнес процеса, ще се даде достатъчен срок за всички, за да могат да въведат първоначалната информация в системата и когато тя започне да работи нормално, ще бъде въведена в експлоатация.
Това каза зам.-министърът на здравеопазването Жени Начева по време на форум, посветен на новата система за верификация на лекарствата. Системата ще проследява наличността и движението на лекарствата в страната.

Начева припомни, че е обявена обществена поръчка за изработване на електронна рецепта. Електронната рецепта ще бъде част от националната интегрирана информационна система и когато тя стане факт, бизнес процесите в областта на лекарствата ще се организират по прозрачен и ефективен начин, допълни Начева.

Нови мерки срещу търговията с фалшиви лекарства (ВИДЕО)

Изпълнителната агенция по лекарства и Министерството на здравеопазването нямат за цел да създават смут в системата или да налагат санкции преди механизмът за верификация на лекарствата да заработи нормално, каза още тя. Европейската система за верификация ще започне да работи на 9 февруари.

Декември 2017-а: Лекарствата у нас са най-добрите в Европа

Начева увери, че ще бъде осигурен необходимият времеви период от няколко месеца. По никакъв начин не трябва да се допуска отказ за лечение на пациенти или осигуряването на лекарства за тях, както и тежест върху пациента заради въвеждането на верификацията, подчерта Начева. Една от целите на верификацията е елиминиране на риска от разпространение на фалшиви лекарства, каза още Начева и изрази категорична подкрепа за въвеждане на механизма.
БТА