Белгийската медийна група „Россел Медия” и нейният първи проект – вестник „Анонс”, издание на „Россел Медия България”, джойт венчър с Прес група „Влан”, бе представена на пресконференция у нас днес.
На събитието присъстваха изпълнителният директор на „Россел Медия България” ЕАД Пол Калбо и група „Влан”, търговският директор Ивайло Йотов и Валя Колева – главен редактор на вестник „Анонс”.
Според Пол Калбо стъпването на чужда медийна група на българския пазар е положителен знак за развитието на сектора на безплатна преса и е доказателство за възможността да се правят успешни инвестиции в България. Той смята, че внасянето на белгийски опит в развитието на безплатните печатни издания у нас ще подобри конкуренцията и ще даде нови модели на комуникация между потребителите и рекламодателите. „Няма да ви натоварим с политически и криминални истории, ще се опитаме да говорим на нашите читатели позитивно и същевременно с това ще публикуваме полезна и интересна информация за много сфери от живота и ще удовлетворяваме любопитството им”, обеща Калбо.
Екипът представи първия брой на „Анонс”. Той ще се разпространява всеки понеделник първо в София, като постепенно ще навлезе и в по-големите градове у нас. Концепцията за създаването му е по подобие на известните издания на медийната група в Белгия – безплатния седмичник „Влан” и безплатния ежедневник „Метро”, които започват да излизат през 1962 г.
Българското издание ще се списва от екип журналисти и графични дизайнери с дългогодишен опит. То ще излиза в 100 000 тираж и ще бъде разпространявано на ръка в центъра на София, в метрото и чрез щендери на ключови места в София. Основната разлика между него и белгийските му събратя е акцентът на спортните новини от уикенда. Освен това, всеки брой от 24 страници на „Анонс” ще съдържа актуални материали за образование, красота и здраве, автомобили, градинарство, интересни новини от страната и света, всички заредени с позитивизъм. Предвижда се „Анонс” да е първото издание, което цели максимална близост с рекламодатели и читатели чрез включването на интересни информации за промоции и награди и същевременно на неговите страници рекламодателите ще могат да представят подробно своите продукти и услуги. Изданието има и свой сайт.