/ Vivacom
Рекордните 360 кандидатури на граждански организации събра осмото издание на Vivacom Регионален грант, което стартира в края на 2022 г. В най-мащабната си инициатива за развитие на местните общности, телекомът дарява общо 60 000 лева за проекти с потенциал да ангажират гражданите в различни тематични области и да подкрепят решаването на локални проблеми.

Приоритетните сфери в новото издание са образование и околна среда. Те са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място, затова и приносът към качественото образование и чистата околна среда са във фокуса на отговорната политика на Vivacom и компанията-майка United Group.

Всички кандидатури във Vivacom Регионален грант ще преминат през два етапа на подбор – предварителна административна проверка и финална оценка от експертно жури. До края на януари ще бъдат избрани 50-те най-добри проекта, които ще преминат на следващия кръг – оценка от журито. Финалистите ще станат ясни до края на февруари, а победителите, всеки от които ще получи грант на стойност до 5 000 лева – през март.

Vivacom, като компания със сериозно присъствие и въздействие върху живота на гражданите в цялата страна, се ангажира дългосрочно с подкрепа развитието на регионите чрез подпомагане на местни организации и техните проекти. В рамките на седемте издания на Vivacom Регионален грант от 2015 година досега са реализирани 94 проекта на 86 граждански организации в 76 населени места в цялата страна. От всички проекти 9 имат национален обхват, 27 са реализирани в села и 49 – в малки и големи градове.

Общата стойност на грантовете, дарени във Vivacom Регионален грант за този период, е 441 000 лева за реализиране на проекти в областите образование, околна среда, местни общности, социална сфера, култура и изкуство, спорт, здраве и туризъм. През 2023 г. общата сума, дарена за 8-те издания на инициативата, ще надхвърли половин милион лева.

Vivacom Регионален грант се реализира в партньорство с Български център за нестопанско право.

За United Group: Базираната в Нидерландия United Group водещият телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията работи в осем държави и има над 15 милиона потребители и близо 15 000 служители. Генерира годишни приходи за близо 2,6 милиарда евро. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-атрактивната селекция на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.
 

Николай Андреев Vivacom
Vivacom


От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

За Български център за нестопанско право (БЦНП):

БЦНП е фондация в обществена полза, която над 20 години оказва подкрепа при изработване и прилагане на закони и политики с цел развитие на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление в България. БЦНП следва мисията си, вярвайки, че гражданските организации могат да бъдат устойчиви и независими, да са едновременно коректив и партньор на институциите, като защитават правата и свободите ни и са двигател за развитието на обществото.