- Превозвачи готвят нови протести, недоволстват заради чакане на границата
- Превозвачи готвят нови протести, недоволстват заради чакане на границата
Превозвачите готвят нови протести по границата заради неефективната и бавна работа на граничните пунктове. Най-големи колони от чакащи камиони има на ГКПП „Капитан Андреево", Кулата-Промахон и Видин-Калафат. На границата с Турция преминаването понякога отнема между 50 и 60 часа, а през това време за шофьорите няма осигурени дори тоалетни. Според Съюза на международните превозвачи има 20-километрова колона от камиони в Турция, а проблемите се дължат на българската "Гранична полиция".
Според ръководството на пункта „Капитан Андреево" проблеми няма.
Поне на един от граничните пунктове в страната винаги има проблем с преминаването, каза председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков. По думите му обаче през последната седмица нещата са се влошили и има сериозни забавяния на ГКПП „Капитан Андреево", Кулата-Промахон и при Видин-Калафат, като най-тежко е положението на границата с Турция. „Опашката е повече от 20 км в посока Турция-България", каза Траков. Той сподели за сигнали на свои колеги, според които проблемът е в нашата "Гранична полиция". Дали нямат хора или нещо умишлено се прави, нямам обяснение, но факт е, че колите според нашите колеги основно се бавят на вход България, "Гранична полиция", каза Траков и допълни: „Моите шофьори казват „Аз карам два часа и стоя 55-60 часа на границата". И това е всяка седмица. Шофьорите бедстват", категоричен е председателят на Съюза на международните превозвачи.
Според "Гранична полиция" обаче проблеми на „Капитан Андреево" няма, няма и чакащи камиони от нито едната страна на границата. Така твърди шефът на пункта главен инспектор Емил Гочев.
Междувременно превозвачите сигнализираха и за редовно забавяне на Видин - Калафат.
„На Видин е доста отдавна проблемът", коментира Траков и допълни, че от осем гишета работели две. Там стоенето на опашка отнема четири-пет чеса, което за превозвачите е много. „Знаете, че нашите шофьори работят по специален регламент и ако изхарчат четири часа на границата, това се отразява на целия трафик", каза той. На Кулата-Промахон пък целогодишно имало проблеми, каза Траков и обясни, че „там е пълно с всякакви проверяващи институции, всеки втори проверява".
От Съюза на международните превозвачи са сигнализирали за пореден път отговорните институции за проблемите по границите на страната и са категорични, че ако не се намери решение, ще има нови блокади.