Предизборното повдигане на поувяхналото политическо его на някои политици е жалко, защото АМ „Хемус" е най-значимият стратегически обект за Северна България. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова по повод обвиненията на лидера на ДСБ Радан Кънев, че управляващите са подарили първия лот на магистрала „Хемус" на съдружието ГЕРБ-ДПС, предаде „Фокус".
Отпуснатите от правителството 22,8 млн. лв. по бюджета на АПИ за доизграждане на автомагистрала "Хемус" са за пет отделни компонента и проекта, обясни Павлова на брифинг, съобщиха от пресцентъра на МРРБ.
Радан Кънев обвини властта в корупционна схема около строителството на "Хемус"
Една част от средствата - почти шест млн. лв., са отпуснати за авансовото плащане при сключване на договор за строителство на участъка от Ябланица до Боаза.
Индикативната стойност на решението за избор на изпълнител на лота е 55 млн. лв. без ДДС, като е предвидено авансово плащане, което е 10 процента от общата стойност, като това е сумата, отпусната с постановлението на МС.
Останалите средства до 23 млн. лв. са заложените 10 процента авансово плащане за следващия участък от АМ "Хемус" - от Белокопитово в посока Търговище, е допълнила Павлова. Очаква се решението за избор на изпълнител по тръжната процедура по него да бъде готово в следващите седмици. Индикативната стойност на строителството е 133 млн. лв.
Тълкуванието и поредната манипулацията, която чуваме, че са отпуснати 23 млн. лв. за първия участък е невярна, е коментирала Павлова. Останалата част от средствата са за сключване на договор за изготвяне на технически проект за новото трасе на автомагистралата за участъка до разклона Плевен - Ловеч, е припомнила тя.
По отношение на изказванията на Радан Кънев във връзка с процедурата ясно заявявам, че това са опити за манипулации, внушения и за съжаление опит за опорочаване и омаскаряване на правителството и на АПИ, е посочила Павлова.
По думите й процедурата е открита съгласно Закона за обществени поръчки, съгласувана е с Агенцията по обществени поръчки. В нея са участвали 11 кандидати, от които 10 са допуснати до отваряне и на финансова оферта. Техните оферти са разгледани и процедурата завърши с избран един изпълнител, е заявила Павлова. Цената, по която е предложено решението за избора на изпълнител, е значително по-ниска и от предишния път, когато чухме апелите, е посочила Павлова.
Кой ще строи 10 км от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза?
Всички фирми, участвали в процедурата, имат възможност да обжалват, ако не са съгласни с решението, е допълнила тя. Срокът за обжалване е до 20 януари, след което компетентните органи могат да се произнесат. Павлова е изразила надежда максимално бързо да започне изпълнението на проекта и магистралата да бъде доизградена.