/ ThinkStock/Getty Images
НАП ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК) и по телефона чрез колцентъра си, съобщиха от приходната администрация.
 
Досега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6-месечен срок, в който да се уреди реда и начина за прилагането им.
 
От създаването си през 2008 г. досега колцентърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти. Чрез телефона за информация 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес - infocenter@nra.bg.
 
Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти.
 
Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5 на сто, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90 на сто. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути, пише в съобщението.