Посегателствата и кражбите по железопътните линии и по подвижния състав на БДЖ от началото на тази година са на стойност над 1 милион и половина лева. Най-честите случаи на набези са замеряне на влакове с камъни, кражби на елементи от железопътните релси и на части от локомотиви и вагони. От началото на годината има и 11 случая на умишлено поставяне на предмети върху железния път, които са довели до повреди по локомотиви и мотрисни влакове.
Най-честите посегателства по подвижния състав на БДЖ са свързани с кражби на метали каза директорът на компанията Християн Кръстев:
"На товарните влакове най-вече е спирането на влаковете по междугарията - дали с препятствия, дали поставени камъни, дали гуми и кражба на това, което возим като желязо. Другите кражби по пътническите влакове са кражби на цветни метали, на всякакви метални части, които могат да бъдат демонтирани бързо".
Кражбите в БДЖ от началото на годината струват на компанията половин милион лева. Посегателствата върху железопътната инфраструктура са на стойност над 1 милион лева. Друг сериозен проблем и като финанси и като безопасност за пътниците е хвърлянето на камъни по движещи се влакове.
"Имаме 49 случая от началото на годината. Едно предно стъкло мога да ви кажа, че струва само 8000 лева. Едно странично стъкло струва 2000 лева. Отделно и комфортът на пътниците е нарушен. Да не говорим, че може да има пострадали хора. Има двама пострадали със замерянето на камъни, може да убият и човек", допълни Кръстев.
За да се справят с големия брой кражби, от БДЖ са увеличили броя на охранителите и слагат камери на местата с най-чести посегателства. В резултат на предприетите мерки кражбите през тази година са намалели с 50% в сравнение с миналата година.