На първо четене: Без директни превози от София до малките населени места
На първо четене: Без директни превози от София до малките населени места / снимка: Sofia Photo Agency, архив
На първо четене: Без директни превози от София до малките населени места
34807
На първо четене: Без директни превози от София до малките населени места
  • На първо четене: Без директни превози от София до малките населени места

Общините да продължат да провеждат конкурсите и да дават разрешения за пътуванията по републиканската транспортна схема по единни европейски критерии, това ще предложат между двете четения на спорните промени в Закона за автомобилните превози от транспортното ведомство, съобщи министър Александър Цветков пред журналисти в парламента. Единствено депутатите от ГЕРБ подкрепиха на първо четене поправките, с които се предлагаше превозите да се възлагат след конкурс от министъра на транспорта. От Атака се въздържаха, останалите групи – БСП, ДПС и сините, гласуваха против. 

В законопроекта, е разписана и друга идея, която предизвика остра обществена дискусия, да няма вече директен превоз от столицата и други области до по-малки населени места с под 30 000 жители, която също вероятно ще се ревизира между двете четения. БСП и сините обвиниха управляващите в лобизъм и защита на корпоративни интереси.

“Те трябва да отидат до населени места, където има 30 000 жители и оттам да се прехвърлят. Ще стане едно прекачване от автобус в автобус, купуване на билети и кой ще гарантира, че ти, когато отидеш в това населено място, ще имаш рейс. Да, ще имаш автобус, който ще тръгва по даденото направление, но кой ще ти гарантира на практика, че ти ще можеш да си купиш билет за там“, каза Румен Такоров от БСП.

“На гарата оставате, чакате час, час и половина, а може да чакате и три часа в зависимост от разписанието, за да вземете друг автобус до мястото, където трябва да отидете. Това подобрява ли обслужването? Това не го ли оскъпява”, попита Иван Иванов от сините.

“Няма никакви проблеми с организирането на транспорта до малките населени места. Тук се касае или за неразбиране, или за спекулиране с този проблем. Просто се обособяват три отделни схеми - републиканска, областна и общинска, и има синхрон между тях, така че условната граница 30 000 души е между отделните схеми. Така че няма ограничения за директни линии и няма никакъв проблем с транспортното обслужване” - така отговори на критиките транспортният министър Александър Цветков. Той отново подчерта, че поправките по-скоро са удар срещу сивия сектор в бранша, отколкото плод на лобизъм.