Европейският пазар на автомобили през октомври продължава да отчита спад
Европейският пазар на автомобили през октомври продължава да отчита спад / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Регистрациите на нови автомобили в Европа са намалели с 4,8 процента до 959 412 през октомври, отчитайки 13-и пореден месец на спад, обяви днес Асоциацията на европейските автомобилостроители (Acea), цитирана от Франс прес.

За първите десет месеца на годината продажбите са се свили със 7,3 процента до 10 327 276 единици, според данните на асоциацията. През октомври все пак има подобрение спрямо предишните три месеца, в които спадът всеки път превишаваше 7 процента.

По държави през октомври продажбите са се понижили със 7,8 процента във Франция, с 12,4 процента в Италия и с 21,7 процента в Испания. В Германия са били стабилни (+0,5 на сто), а във Великобритания са се увеличили с 12,1 процента.

Тенденцията е сходна и общо за първите десет месеца, през които Великобритания е единственият голям пазар на зелено (+5 процента). Германия отчита лек спад (-1,6 процента), много по-малък от Испания (-11,9 процента), Франция (-13,3 процента) и Италия (-19,7 процента). Тази статистика обхваща всички страни членки на ЕС без Малта, пише БТА.

На корпоративно ниво Фолксваген (Volkswagen) - включващ марките Фау Ве (VW), Ауди (Audi), Сеат (Seаt), Шкода (Skodа) - остава безспорен номер едно в Европа с 244 595 продадени коли през октомври (+1,6 процента) и печели от разочарованията на конкурентите си, увеличавайки пазарния си дял до 25,5 процента. Пе Ес А Пежо Ситроен (PSA Peugeot Citroen) е с наполовина по-малко продадени превозни средства (118 143; -5,1 процента), но е запазил пазарния си дял (12,3 процента).

Другият френски автомобилостроител - Рено (Renault) - бележи неочакван неуспех със спад на продажбите от цели 21,6 процента до равнище 84 783 единици и пазарен дял от 8,8 процента.

Следват американските компании Форд (Ford) със 72 330 продадени коли при понижение от 8,3 процента и Дженерал мотърс (General Motors), включваща Опел (Opel), Воксхол (Vauxhall) и Шевролет (Chevrolet), с 68 481 продадени автомобила и спад от 14,3 процента.

Фиат е продал 63 256 автомобила (-5,6 процента), Тойота - 38 442 (+1,1 на сто), а Нисан (Nissan) - 32 197 (+0,2 на сто). Германските шампиони във високия сегмент Бе Ем Ве (BMW) и Даймлер (Daimler) отчитат разнопосочни резултати. При мюнхенската марка Бе Ем Ве се наблюдава свиване с 1,7 процента до 61 107 продадени автомобила, а щутгартският конкурент, произвеждащ Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz), е пласирал с 2,7 процента повече коли (51 330).(БТА)