По-силен зимен сезон в сравнение с миналата година прогнозира заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев. По думите му ще има ръст на туристите между 4,5 и 5% в сравнение с миналата година. Ботев напомни, че през 2013 г., когато нямаше сняг, браншът е отбелязал ръст от малко над 4%, което показва, че се увеличава търсенето на планински туризъм.
Миналогодишните условия и липсата на сняг, показаха, че работещите в българските зимни курорти са професионалисти каза Бранимир Ботев. Той уточни, че дори при липса на подходящите условия за зимен туризъм е отчетен ръст от 4,1%, а през тази година се очаква още по-силен сезон.
Ресорният зам.-министър сподели очакванията си за още по-силен сезон. Зимните курорти в България са не само атрактивни, те са и много добре подготвени професионализмът на хората там е много сериозен, коментира Ботев. Той припомни, че един зимен турист оставя у нас 4.5 пъти повече средства, отколкото един летовник. Друг фактор е нарастващият брой на хората, които искат да отидат на планина през зимата.
Друга предпоставка за развитието за зимния туризъм е добрата инфраструктура. Според Бранимир Ботев със завършването на автомагистрала "Марица" ще бъдат привлечени туристи от Истанбул.
С аутобана пътят от Истанбул до Пампорово ще отнема четири часа, коментира Ботев. "Това е един генериращ пазар от 20-22 млн. души, а най-близкият зимен курорт до него ще е Пампорово? Това означава, че ние можем да генерираме уикенд туристите на Истанбул. В същото време на около 3-3.5 часа от Истанбул ще бъдат балнео и СПА курорти като Хисаря, Павел баня, което също е уникална възможност", каза зам.-министърът.
Според Ботев, бюджетът за туристическа реклама на страната ни трябва да е поне 17 милиона евро. За сравнение в Гърция за тази цел годишно се отделят 64 милиона евро.