Авиопревозвачите ни в неизгодно положение след клауза на ЕС
Авиопревозвачите ни в неизгодно положение след клауза на ЕС / netinfo
Предпазната клауза върху българската авиация, наложена от Европейския съюз, е поставила в много неизгодно положение превозвачите ни, смятат от Асоциацията на българските авиокомпании. Според тях основно тази трудност идва от факта, че на българските превозвачи е забранено да извършват вътрешни полети между страни различни от България.

Директорът на дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” Захари Алексиев коментира, че във вида, в който бяха преди затварянето си, карго-превозвачите не е можело да летят в Европейския съюз и без на страната ни да е наложена предпазна клауза. В ЕС не летят самолетите Ан 12 и Ан 24, за самолетите Ан 26 ще влезе мярката от 28 март, въпреки че в момента се правят постъпки за удължаване на срока с още 18 месеца.

С налагането на тази предпазна клауза, всички разбрахме, че системата може да работи единствено и само, когато е подредена правилно”, каза Алексиев.

Според експертите един летателен час с такъв самолет струва около 1000 долара, а всеки от наличните самолети може да има около хиляда летателни часа годишно. На срещата стана ясно още, че в последния одитен доклад за работата на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” е било записано, че Българската страна е способна да посреща своите регулаторни задължения така, както другите присъединили се към Европейския съюз държави.