Поглед на Северозапад. Интелигентна система се грижи за здравето на болни и възрастни хора там. Специални гривни денонощно следят жизнените показатели на нуждаещите се и алармират при евентуален проблем със здравето им. Чрез свързани помежду си устройства хората могат да потърсят каквато и да е помощ по всяко време, съобщава NOVA.
Кой може да получи такава помощ и успяват ли възрастните да се справят с тази толкова модерна технология?
Контролни въпроси получава 70-годишната Димитрина Тасева от специален колцентър на БЧК. Жената има много хронични заболявания и се нуждае от непрекъснато наблюдение и грижа. Получава я чрез гривна.
Бебета помагат в дом за възрастни хора в Япония
„Ние следим нейното състояние чрез гривната и телефона. Той е със СИМ карта, която предава информацията в колцентъра във Враца и там се следи пулс, сатурация, работа на сърцето, енергия на тялото, крачките, които прави. И всичко това дава представа за нейното състояние в момента”, обясни пред камерата ни Ася Кирилова, която е мениджър на проекта в Бяла Слатина. Гривната давала възможност за връзка с колцентъра с натискане само на един бутон, допълва тя.
Димитрина обаче е още по-доволна от това, че може да ги извика винаги, когато се почувства застрашена от каквото и да е. Харесва й, че получава внимание, защото екипът й осигурява дори медицинска грижа на място. Ходят до магазина вместо нея.
Повече вижте във видеото.
Кой може да получи такава помощ и успяват ли възрастните да се справят с тази толкова модерна технология?
Контролни въпроси получава 70-годишната Димитрина Тасева от специален колцентър на БЧК. Жената има много хронични заболявания и се нуждае от непрекъснато наблюдение и грижа. Получава я чрез гривна.
Бебета помагат в дом за възрастни хора в Япония
„Ние следим нейното състояние чрез гривната и телефона. Той е със СИМ карта, която предава информацията в колцентъра във Враца и там се следи пулс, сатурация, работа на сърцето, енергия на тялото, крачките, които прави. И всичко това дава представа за нейното състояние в момента”, обясни пред камерата ни Ася Кирилова, която е мениджър на проекта в Бяла Слатина. Гривната давала възможност за връзка с колцентъра с натискане само на един бутон, допълва тя.
Димитрина обаче е още по-доволна от това, че може да ги извика винаги, когато се почувства застрашена от каквото и да е. Харесва й, че получава внимание, защото екипът й осигурява дори медицинска грижа на място. Ходят до магазина вместо нея.
Повече вижте във видеото.