101060
Инж. Младен Иванов
Близо 2900 са паркоместата в синята зона. В същото време абонаментите, издадени за живеещи в зоната с платено паркиране, са около 3200. Малко над 100 пък са издадените платени разрешителни за паркиране на фирми. Това съобщи за Дарик директорът на общинското предприятие „Общински паркинги и синя зона“ Младен Иванов.
И край синята зона искали да има платено паркиране
В работно време на синята зона (9.00 – 19.00 часа) над 20 на сто от местата са свободни. След края на работното време свободните места се запълват, след което отново се освобождават места за паркиране. През почивните дни, когато синята зона не работи, места за паркиране трудно се намират, отбеляза Иванов.
„Много хора не си дават сметка, че когато няма свободни места, времето и средствата, които се хабят, за да си намери човек паркомясто с риск да спре неправилно, са много повече от това да има къде да паркира, без да се притеснява от налагане на санкция”, изтъкна шефът на „Общински паркинги и синя зона“.
На ден от синята зона се репатрират между 5 и 10 автомобила. „Паякът” вдига основно неправилно паркирали коли и спрели на място с платен абонамент. На ден в зоната се поставят средно по 60 „скоби”. Броят на блокиращите технически средства като цяло не е достатъчен, но предстои сключване на договор за покупка на 1000 нови скоби.
Община Варна купува 1000 „скоби” за нарушителите в синята зона
Следи се и за своеволия в зоната за платено паркиране в синята зона. Така например на улица в района на ЖП Гарата в продължение на няколко дни неправомерно са били поставяни конуси пред строеж.
Пластмасовите знаци за сигнализация са били изземвани от служители на „Общински паркинги и синя зона“, след което поставянето на конуси спряло. Покрай този случай обаче общинската фирма е прибрала около 50 конуса, посочи Иванов. Той уточни, че към момента нарушителите не са глобени, но при следващо нарушения ще се стигне до санкция.
Бизнесмени недоволни от цените на синята зона
От днес започва коригиране на маркировката в синята зона, тъй като има места, където маркировката трябва да бъде променена. На места пък строителни фирми заличават боята по асфалта, посочи началникът на „Общински паркинги и синя зона“.
До края на лятото общинското предприятие се очаква да получи новите три „паяка” и електромобилите, с които ще се следи за паркирането в зоната. Заради забавяне в проектирането на зарядните станции за електромобили, монтирането им вероятно ще започне следващия месец.
Младен Иванов не се ангажира с точен срок за въвеждане в експлоатация на втория етап от синята зона. Надеждите са все пак това да стане през лятото. За да се случи това обаче, първо трябва да приключи проектирането и да бъде одобрен проектът от МВР и общинските органи. След това ще се пристъпи към разчертаване и рехабилитация на улиците.
От началото на годината приходите от кратковременно паркиране в Синята зона са около 385 000 лева.
Целият разговор с Младен Иванов е в прикаченото аудио.
И край синята зона искали да има платено паркиране
В работно време на синята зона (9.00 – 19.00 часа) над 20 на сто от местата са свободни. След края на работното време свободните места се запълват, след което отново се освобождават места за паркиране. През почивните дни, когато синята зона не работи, места за паркиране трудно се намират, отбеляза Иванов.
„Много хора не си дават сметка, че когато няма свободни места, времето и средствата, които се хабят, за да си намери човек паркомясто с риск да спре неправилно, са много повече от това да има къде да паркира, без да се притеснява от налагане на санкция”, изтъкна шефът на „Общински паркинги и синя зона“.
На ден от синята зона се репатрират между 5 и 10 автомобила. „Паякът” вдига основно неправилно паркирали коли и спрели на място с платен абонамент. На ден в зоната се поставят средно по 60 „скоби”. Броят на блокиращите технически средства като цяло не е достатъчен, но предстои сключване на договор за покупка на 1000 нови скоби.
Община Варна купува 1000 „скоби” за нарушителите в синята зона
Следи се и за своеволия в зоната за платено паркиране в синята зона. Така например на улица в района на ЖП Гарата в продължение на няколко дни неправомерно са били поставяни конуси пред строеж.
Пластмасовите знаци за сигнализация са били изземвани от служители на „Общински паркинги и синя зона“, след което поставянето на конуси спряло. Покрай този случай обаче общинската фирма е прибрала около 50 конуса, посочи Иванов. Той уточни, че към момента нарушителите не са глобени, но при следващо нарушения ще се стигне до санкция.
Бизнесмени недоволни от цените на синята зона
От днес започва коригиране на маркировката в синята зона, тъй като има места, където маркировката трябва да бъде променена. На места пък строителни фирми заличават боята по асфалта, посочи началникът на „Общински паркинги и синя зона“.
До края на лятото общинското предприятие се очаква да получи новите три „паяка” и електромобилите, с които ще се следи за паркирането в зоната. Заради забавяне в проектирането на зарядните станции за електромобили, монтирането им вероятно ще започне следващия месец.
Младен Иванов не се ангажира с точен срок за въвеждане в експлоатация на втория етап от синята зона. Надеждите са все пак това да стане през лятото. За да се случи това обаче, първо трябва да приключи проектирането и да бъде одобрен проектът от МВР и общинските органи. След това ще се пристъпи към разчертаване и рехабилитация на улиците.
От началото на годината приходите от кратковременно паркиране в Синята зона са около 385 000 лева.
Целият разговор с Младен Иванов е в прикаченото аудио.