Близо 245 хиляди клиенти обслужи НАП Варна до средата на декември
Близо 245 хиляди клиенти обслужи НАП Варна до средата на декември / Darikfinance.bg

Общият брой на обслужените  клиенти на  НАП Варна  до средата на месец декември тази година е 244 567. Това показа разпечатката от системата за обслужване на чакащи клиенти, която бе въведена през 2007 година. Системата позволява да се  извежда  информация за представянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция на ръководителите на офисите за „Обслужване” - отваряне на допълнителни гишета за обслужване на гражданите, удължаване на работното време и др. Системата е полезна и за ръководителите на администрацията, предоставяйки статистическа информация, важна при вземането на решения за подобряване на организацията на работа.

Общият брой на приетите и обработените годишни данъчни декларации до настоящия момент е близо 90 000. Над 39 000  физически лица са декларирали доходите си пред НАП Варна от началото на годината, а броят на юридическите лица, които се декларирали доходите си пред приходната агенция, е над 39 500. Извършените проверки по подадените годишни данъчни декларации на физически лица  за получени доходи през 2009 г. доведоха до регистриране по ЗДДС по инициатива на приходната администрация на 14  задължени лица. Средно време за обслужване на един клиент в офисите на ТД на НАП Варна е  6:57 минути.

В НАП Варна e създаден и се използва електронен регистър за изпратените съобщения. Разработен е от ИТ специалисти и служители от дирекция „Обслужване” в НАП Варна. Той съдържа необходимата информация, която дава възможност за справки, за проследяване на срокове и своевременно приключване на действията на органите по приходи във връзка с процедура за ”Установяване на задължения за данъци и осигурителни вноски”.

41 952  е общият брой на издадените удостоверения от териториалната дирекция, като над 22 600 са удостоверенията за наличие или липса на задължения.

„Започваме подготовка за приема и обработването на декларациите за доходите на физическите и юридическите лица за 2010 година. Основната ни цел е да създадем отново всички условия за по-бързото и качествено обслужване на нашите клиенти”, заяви териториалният директор Светлан Петков.