НАП Стара Загора отново попита бизнеса в региона
НАП Стара Загора отново попита бизнеса в региона / DarikNews.bg, архив

За седма поредна година, в офиса на НАП в Стара Загора се проведе проучване за качеството на обслужване.
В него се включиха над 75 представители на малкия и среден бизнес: собственици на фирми, управители, счетоводители и упълномощени лица.

Основната цел на анкетата бе да проследи нивото на информираност на бизнеса, степента на удовлетвореност на клиентите от предоставените услуги, условията за обслужване, основните канали за получаване на информация, причините за срещнати затруднения и процента на потребителите на Е-услугите предлагани от НАП. Имаше възможност и за предложения за подобряване на дейността на офиса за обслужване в Стара Загора.

По конкретни 7 критерия, анкетираните бяха помолени да оценят работата на служителите. Положително е, че над 25% от запитаните са изразили мнение и са предложили препоръки за подобряване на дейността.

Клиентите на НАП все по-активно ползват Е-услугите, двойно са се увеличили потребителите им в сравнение с 2015г. Притежателите на ПИК и Е-подпис са напълно удовлетворени от достъпа до данъчно-осигурителна информация, включваща: задълженията им като физически и юридически лица, възможностите за подаване на документи към НАП по интернет и други.

Служителите от „Услуги за клиента" получиха по-висока оценка: отличен 5,76, по критерии за качество, бързина, компетентност, учтивост, среда на обслужване и удобно работно време.

Трудностите, които среща бизнесът в региона са дължат най-често на: честата промяна в законодателството, липсата на държавна подкрепа към малкия и среден бизнес и достъпност до сградата. Клиентите все още срещат затруднения при разчитането на информацията от данъчно-осигурителната им сметка, както и при попълването на някои документи.

Усилията, които служителите на приходната агенция полагат за по-добри партньорски отношения с бизнеса и по-качественото обслужване на клиентите дават резултат. Стремежът е да се създадат условия за стимулиране на доброволното изпълнение на данъчните и осигурителни задължения от лицата, а ежедневният диалог с клиентите е подхода за подобряване на данъчната им култура и отношение към нас като служители на НАП.