Столична община с нови електронни услуги за гражданите
Столична община с нови електронни услуги за гражданите / снимка: БГНЕС, архив
Столична община с нови електронни услуги за гражданите
78187
Столична община с нови електронни услуги за гражданите
  • Столична община с нови електронни услуги за гражданите

Столичани могат да подават заявления за административно обслужване към Общината вече по електронен път. Важно условие за ползване на услугата обаче е наличието на електронен подпис.

До този момент са разработени 43 услуги за граждани и фирми, като се предвижда поетапното въвеждане на още 7, поясни кметът на София Йорданка Фандъкова по време на представяне на реализацията на проект „Развитие на административното обслужване по електронен път”. Освен възможността за подаване на заявления в удобно време и място, по този начин се минимализира възможността от грешки при попълването, допълни още кметът.

Софиянци вече могат да поискат от Общината издаване на удостоверение за семейно положение, акт за раждане или настоящ адрес по електронен път, както и да платят своите местни данъци и такси. За фирмите също е въведено облекчение в услугите - категоризация на заведения за хранене и развлечение и места за настаняване.

На интернет страницата на Столична община, гражданите могат да си направят профил в единната система, след това избират необходимата им административна услуга, поясни Йорданка Фандъкова. „Всичко това става от офиса или от вкъщи. Това пести време и чакане на опашки”, посочи тя.

За електронното обслужване  е необходим електронен подпис. Изключения има при кандидатстването за детски градини и плащането на данъци и такси, уточни кметът.

„Без електронен подпис и в момента е кандидатстването за детски градини и проверка и заплащане на данъци и такси. За всички останали услуги е необходим електронен подпис”, уточни столичният кмет.

Общо 50 услуги ще бъдат активни по проекта „Развитие на административното обслужване по електронен път”, като предстои въвеждането на още 7.