Столичният общински съвет (СОС) прие доклад относно проект на Наредба за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в Столична община, внесен от Дончо Барбалов, арх. Здравко Здравков, Зафир Зарков, Борис Петров, Ивайло Петков, Лорита Радева и Симеон Колев.
Общинският съветник Борис Милчев обясни, че ще подкрепи наредбата, но добави, че има потенциал за нестабилност.
Арх. Здравко Здравков благодари за изразената подкрепа за този документ и посочи, че наредбата поставя една добра основа, както и че когато има и препоръки, това бива допълнително разглеждано.
Борис Бонев също заяви, че ще подкрепи наредбата, която според него трябваше отдавна да се случи, като добави, че в първоначалния вид на наредбата не е ставало ясно кой и при какви условия може да бъде глобен, но са били направени необходимите промени по нея от страна на вносителите.
„Надявам се, че сме осигурили една добре действаща система, която ще осигури спокойствие в нашия град“, каза още той.
Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в Столична община беше приета с 50 гласа „за“, нито един „против“ и един „въздържал се“.
Приемането на този нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града. Необходимо е допълнително регулиране и обезпечаване на транспортните връзки и възможността за паркиране. С приемането на предложената от заместник-кмета Дончо Барбалов, главния архитект Здравко Здравков и съветника Зафир Зарков наредба определя влиянието на инвестиционното намерение върху транспортното натоварване и условията за паркиране в зоната му на въздействие.
Транспорт на повикване ще тръгне в три квартала на София
Нарбата предвижда създаването и поддържането на Единен базов транспортен модел на Столичната община, въз основа на който ще се извършват симулациите и ще се осигуряват необходимите нива на транспортно обслужване, като основните цели на документа са доказване на транспортно-комуникационното обезпечаване на територията, влиянието на допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда, осигуряване на възможност за добро ниво на транспортно обслужване на гражданите на столицата и гарантиране на техния жизнен стандарт и минимизиране и елиминиране на негативните влияния върху околната среда и хората.
Текстовете от Наредбата ще се прилагат при одобряване на подробни устройствени планове, предвиждащи строителство на обществени сгради с разгъната застроена площ над 20 000 m и/или височина над 50 м, увеличаване на разгънатата застроена площ спрямо подробния устройствен план с повече от 20% в процеса на издаване на виза за проектиране, инвестиционни проекти на нови обекти с необходими или предвидени повече от 200 места за паркиране и гариране и при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешение за строеж, както и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на обектите, когато същите водят до повече от 200 места за паркиране и гариране.
Общинският съветник Борис Милчев обясни, че ще подкрепи наредбата, но добави, че има потенциал за нестабилност.
Арх. Здравко Здравков благодари за изразената подкрепа за този документ и посочи, че наредбата поставя една добра основа, както и че когато има и препоръки, това бива допълнително разглеждано.
Борис Бонев също заяви, че ще подкрепи наредбата, която според него трябваше отдавна да се случи, като добави, че в първоначалния вид на наредбата не е ставало ясно кой и при какви условия може да бъде глобен, но са били направени необходимите промени по нея от страна на вносителите.
„Надявам се, че сме осигурили една добре действаща система, която ще осигури спокойствие в нашия град“, каза още той.
Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в Столична община беше приета с 50 гласа „за“, нито един „против“ и един „въздържал се“.
Приемането на този нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града. Необходимо е допълнително регулиране и обезпечаване на транспортните връзки и възможността за паркиране. С приемането на предложената от заместник-кмета Дончо Барбалов, главния архитект Здравко Здравков и съветника Зафир Зарков наредба определя влиянието на инвестиционното намерение върху транспортното натоварване и условията за паркиране в зоната му на въздействие.
Транспорт на повикване ще тръгне в три квартала на София
Нарбата предвижда създаването и поддържането на Единен базов транспортен модел на Столичната община, въз основа на който ще се извършват симулациите и ще се осигуряват необходимите нива на транспортно обслужване, като основните цели на документа са доказване на транспортно-комуникационното обезпечаване на територията, влиянието на допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда, осигуряване на възможност за добро ниво на транспортно обслужване на гражданите на столицата и гарантиране на техния жизнен стандарт и минимизиране и елиминиране на негативните влияния върху околната среда и хората.
Текстовете от Наредбата ще се прилагат при одобряване на подробни устройствени планове, предвиждащи строителство на обществени сгради с разгъната застроена площ над 20 000 m и/или височина над 50 м, увеличаване на разгънатата застроена площ спрямо подробния устройствен план с повече от 20% в процеса на издаване на виза за проектиране, инвестиционни проекти на нови обекти с необходими или предвидени повече от 200 места за паркиране и гариране и при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешение за строеж, както и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на обектите, когато същите водят до повече от 200 места за паркиране и гариране.