250 автобуса ще бъдат оборудвани с нашите устройства, хората ще имат възможност да зареждат превозни документи - транспортни карти или да заплащат с дебитни, или кредитни карти. Ще се контролира всеки един лев приход, като системата е свързана с НАП, а AVL- системата ( за проследяване на автобусите) ще бъде модернизирана.
Това заяви изпълнителният директор на фирма "Тикси“ Николай Недялков. По време на пресконференцията днес в Община Пловдив той обясни какво и в какви срокове ще се случва за модернизацията на градския транспорт. Припомняме, че фирмата спечели обществената поръчка за 14 млн. лв. с ДДС, която обхваща и платеното паркиране в "синя зона" и паркингите в града.
На контрольорите ще бъдат предоставени ръчни устройства, които ще правят проверка на редовността на пътниците по автобусите. Системата ще позволява да се види дали плащането е станало и чрез дебитните карти.
Системата, която вече е готова и разработена, ще обхваща и паркингите, като ще може да се осигурява и да има паркинг-райд услуги, т.е. - паркинг и превоз, когато община Пловдив реализира интермодални терминали или буферни паркинги. Системата го предвижда и може да се въведе при необходимост, конкретизира Недялков.
След засечка: Кола се заби в автобус в Пловдив
През септември трябва да започне поетапно внедряването ѝ и обучение на служителите. Догодина през юни цялата система за таксуване трябва да работи и да е интегрирана по всички линии. Оборудването и монтирането ще отнеме няколко месеца, като за целта ще се направи сериозна организация, тъй като автобусите са в движение. Междувременно трябва да се обучи и целият персонал и след това ще има 4 години поддръжка и администриране на системата.
В тази за паркиране рискът е поет от фирмата изпълнител, дори ако няма реално плащане от клиент на оператор заради неплатена телефонна сметка: "След това ще си търсим средства от операторите", посочи Недялков.
За паркиране и билети в градския транспорт ще може да се заплаща и през приложение в телефона, а не само с карти. То ще показва допълнителна полезна информация за потребителите - най-близки паркинги, зарядни станции и т.н. ще има възможност и за абонамент.
"По този начин ще сложим край на опашките за закупуване на карти от ученици и пенсионери по гишетата, а те ще се зареждат от разстояние", заяви Недялков.
По думите му ще се прави реален анализ и изчисления с реални данни и на автобусите, и на пътниците, така че системата да се променя според техните нужди.
Следващите 4 години са от решаващо значение за това общественият транспорт да е по-модерен и по-екологичен. Това заяви заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов.
Той припомни, че в момента се реализира градска железница - S-Ban. Вече тече първият етап с пробива под ЖП гарата и повдигане на Бетонния мост, вторият включва повдигане на линията и отпушване на "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември", а третият - удължаване на линиите до Скутаре и Тракия икономическа зона, така че да се улесни придвижването на хората до работните им места.
От старата система ще се види дали може да се използват старите валидатори, бордовите компютри и GPS - устройствата. По спирките системата няма да се сменя.
Предстои промяна на наредбата за продажба на превозни документи. След една година общината ще има реална информация за продадени билети и да може да предоговори плащането на километър на превозвачите и да осъществи контрол, като ще се върви към закупуване на електрически автобуси и предоставяне на линии на общинското предприятие "Екобус".
Това заяви изпълнителният директор на фирма "Тикси“ Николай Недялков. По време на пресконференцията днес в Община Пловдив той обясни какво и в какви срокове ще се случва за модернизацията на градския транспорт. Припомняме, че фирмата спечели обществената поръчка за 14 млн. лв. с ДДС, която обхваща и платеното паркиране в "синя зона" и паркингите в града.
На контрольорите ще бъдат предоставени ръчни устройства, които ще правят проверка на редовността на пътниците по автобусите. Системата ще позволява да се види дали плащането е станало и чрез дебитните карти.
Системата, която вече е готова и разработена, ще обхваща и паркингите, като ще може да се осигурява и да има паркинг-райд услуги, т.е. - паркинг и превоз, когато община Пловдив реализира интермодални терминали или буферни паркинги. Системата го предвижда и може да се въведе при необходимост, конкретизира Недялков.
След засечка: Кола се заби в автобус в Пловдив
През септември трябва да започне поетапно внедряването ѝ и обучение на служителите. Догодина през юни цялата система за таксуване трябва да работи и да е интегрирана по всички линии. Оборудването и монтирането ще отнеме няколко месеца, като за целта ще се направи сериозна организация, тъй като автобусите са в движение. Междувременно трябва да се обучи и целият персонал и след това ще има 4 години поддръжка и администриране на системата.
В тази за паркиране рискът е поет от фирмата изпълнител, дори ако няма реално плащане от клиент на оператор заради неплатена телефонна сметка: "След това ще си търсим средства от операторите", посочи Недялков.
За паркиране и билети в градския транспорт ще може да се заплаща и през приложение в телефона, а не само с карти. То ще показва допълнителна полезна информация за потребителите - най-близки паркинги, зарядни станции и т.н. ще има възможност и за абонамент.
"По този начин ще сложим край на опашките за закупуване на карти от ученици и пенсионери по гишетата, а те ще се зареждат от разстояние", заяви Недялков.
По думите му ще се прави реален анализ и изчисления с реални данни и на автобусите, и на пътниците, така че системата да се променя според техните нужди.
Следващите 4 години са от решаващо значение за това общественият транспорт да е по-модерен и по-екологичен. Това заяви заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов.
Той припомни, че в момента се реализира градска железница - S-Ban. Вече тече първият етап с пробива под ЖП гарата и повдигане на Бетонния мост, вторият включва повдигане на линията и отпушване на "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември", а третият - удължаване на линиите до Скутаре и Тракия икономическа зона, така че да се улесни придвижването на хората до работните им места.
От старата система ще се види дали може да се използват старите валидатори, бордовите компютри и GPS - устройствата. По спирките системата няма да се сменя.
Предстои промяна на наредбата за продажба на превозни документи. След една година общината ще има реална информация за продадени билети и да може да предоговори плащането на километър на превозвачите и да осъществи контрол, като ще се върви към закупуване на електрически автобуси и предоставяне на линии на общинското предприятие "Екобус".