"Още през миналата година броя на туристите, посещавали София постепенно започна да се възстановява, като в летните месеци столицата е посетена от 140-150 хиляди души месечно.
Все още са далеч нивата на предкризисната 2019 г. - над 1,1 млн. туристи. На територията на София са пренощували близо 600 хил. туристи, което е увеличение с 44% спрямо 2020 г., когато са били малко под 420 хил. С 52% водещ дял сред пренощувалите туристи имат тези от България, срещу 48% за чуждестранните.
Като брой туристи, водещи сред чуждестранните пазари през 2021 г. са Германия, САЩ, Италия, Румъния, Франция, Израел, Турция".
София ще има площад с името на големия актьор Филип Трифонов
Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова по време на форум „Българският турист-ключът към сезон 2022 г.“, който се проведе в НДК в присъствието на министъра на туризма Христо Проданов, представители на местните власти и на туристически бранш, съобщиха от Столична община.
Общо реализираните нощувки за 2021 г. възлизат на малко над 1,3 млн., което представлява ръст от 50% спрямо предходната 2020 г., когато те са били приблизително 900 хил. Важно е да се отбележи, че независимо от факта, че българските туристи са с 4% повече от чуждестранните, то последните реализират 14% повече нощувки.
Общинското предприятие „Туризъм“ кандидатства и беше прието за пълноправен член на асоциацията „Маркетинг на градовете в Европа (European Cities Marketing). Членството в асоциацията ще способства за по-доброто позициониране на София сред всички активни туристически дестинации и столици в Европа, съобщи също столичния кмет.
По време на ковид кризата Столична община подкрепи туристическия бизнес, с решение на общинския съвет. За 2020, 2021 г. и първото тримесечие на 2022 общият размер на предоставените облекчения от Столична община е над 7.4 млн. лева.
Предстои Общинския съвет да вземе решение по доклад на кмета за въвеждане на данък за стаи и апартаменти за гости. Към момента регистрираните такива в столицата са над 500.
За София особено значение имат пътуванията с цел бизнес и участие в конференции, семинари, фестивали. За привличането на туристи допринася богатата културна програма на София, особено утвърдени фестивали, които привличат устойчиви посетители.
Такива са фестивали като „Ей ту Джаз“, „София филм фест“, „Софийски музикални седмици“, „Опера в парка“ и други. Все по-голяма популярност набира и центъра за съвременно изкуство „Топлоцентрала“, където се представят съвременни творци и проекти.
През 2021 г. бяха създадени три специализирани туристически продукта, които имат за цел създаването на допълнителен интерес към София, привличане на повече посетители за по-дълъг престой. Това са Карта на уличното изкуство - графити в София - на български и английски език.
Тя се явява естествено продължение на подкрепата, която Столична община оказва на градското улично изкуство. Този продукт показва града през нова перспектива, добавяйки тази „галерия на открито“ към културното наследство на столицата. В първото издание на картата са включени 20 произведения на уличното изкуство, оформени в туристически маршрут в централна част на столицата.
Създадена е „Градска винена карта на София“, с цел популяризиране на над 40 места за качествено българско вино в София, както и карта „Опознай птиците на София“, включваща пет маршрута.
"За мен като кмет особено важно е разкриването на културно-историческото наследство на града и затова през последните години полагаме усилия за неговото разкриване и представяне", допълни Фандъкова.
Все още са далеч нивата на предкризисната 2019 г. - над 1,1 млн. туристи. На територията на София са пренощували близо 600 хил. туристи, което е увеличение с 44% спрямо 2020 г., когато са били малко под 420 хил. С 52% водещ дял сред пренощувалите туристи имат тези от България, срещу 48% за чуждестранните.
Като брой туристи, водещи сред чуждестранните пазари през 2021 г. са Германия, САЩ, Италия, Румъния, Франция, Израел, Турция".
София ще има площад с името на големия актьор Филип Трифонов
Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова по време на форум „Българският турист-ключът към сезон 2022 г.“, който се проведе в НДК в присъствието на министъра на туризма Христо Проданов, представители на местните власти и на туристически бранш, съобщиха от Столична община.
Общо реализираните нощувки за 2021 г. възлизат на малко над 1,3 млн., което представлява ръст от 50% спрямо предходната 2020 г., когато те са били приблизително 900 хил. Важно е да се отбележи, че независимо от факта, че българските туристи са с 4% повече от чуждестранните, то последните реализират 14% повече нощувки.
Общинското предприятие „Туризъм“ кандидатства и беше прието за пълноправен член на асоциацията „Маркетинг на градовете в Европа (European Cities Marketing). Членството в асоциацията ще способства за по-доброто позициониране на София сред всички активни туристически дестинации и столици в Европа, съобщи също столичния кмет.
По време на ковид кризата Столична община подкрепи туристическия бизнес, с решение на общинския съвет. За 2020, 2021 г. и първото тримесечие на 2022 общият размер на предоставените облекчения от Столична община е над 7.4 млн. лева.
Предстои Общинския съвет да вземе решение по доклад на кмета за въвеждане на данък за стаи и апартаменти за гости. Към момента регистрираните такива в столицата са над 500.
За София особено значение имат пътуванията с цел бизнес и участие в конференции, семинари, фестивали. За привличането на туристи допринася богатата културна програма на София, особено утвърдени фестивали, които привличат устойчиви посетители.
Такива са фестивали като „Ей ту Джаз“, „София филм фест“, „Софийски музикални седмици“, „Опера в парка“ и други. Все по-голяма популярност набира и центъра за съвременно изкуство „Топлоцентрала“, където се представят съвременни творци и проекти.
През 2021 г. бяха създадени три специализирани туристически продукта, които имат за цел създаването на допълнителен интерес към София, привличане на повече посетители за по-дълъг престой. Това са Карта на уличното изкуство - графити в София - на български и английски език.
Тя се явява естествено продължение на подкрепата, която Столична община оказва на градското улично изкуство. Този продукт показва града през нова перспектива, добавяйки тази „галерия на открито“ към културното наследство на столицата. В първото издание на картата са включени 20 произведения на уличното изкуство, оформени в туристически маршрут в централна част на столицата.
Създадена е „Градска винена карта на София“, с цел популяризиране на над 40 места за качествено българско вино в София, както и карта „Опознай птиците на София“, включваща пет маршрута.
"За мен като кмет особено важно е разкриването на културно-историческото наследство на града и затова през последните години полагаме усилия за неговото разкриване и представяне", допълни Фандъкова.