95260
Да направим Дондуков велик отново
Броени часове остават до голямото откриване на ремонтирания булевард „Княз Александър Дондуков” в София. Близо половин година отне на Столична община да обнови участъка от Триъгълника на властта до улица „Кракра”. За това време се смениха по няколко пъти проектите за новия облик на булеварда, преправяха се вече рехабилитирани отсечки, а крайният срок винаги търпеше промяна.
Без павета по столичния булевард „Дондуков”;
Окончателно – столичният булевард „Дондуков” ще бъде и с павета, и с асфалт;
Два дни преди началото на ремонта по „Дондуков” все още не е ясно как ще изглежда той след обновлението;
7 млн. лв ще струва ремонтът на „Дондуков”. Ясно е вече, че паветата се запазват, но идеите да велоалея остават в миналото;
Велоалея по столичния булевард „Дондуков” ще има, съобщи кметът на София.
Eто така изглеждаха новините за началото на ремонта на столичния булевард „Дондуков”. Първоначално общината реши да се допита до софиянци каква да е настилката – дали паветата да останат, дали да отстъпят пред асфалта или да има по малко и от двете. И според резултатите – целият щеше да е с асфалт. Да, ама не... , за да се запази историческият облик, от „Московска 33” решиха да бъде комбинирана настилка. През месец май ресорният зам.-кмет Евгени Крусев обясни новата визия така: „Нареждане на паваж в зоната на трамвайните линии и асфалтиране на активните ленти за движение. Като чисто количествено паветата се увеличават, но и се подобряват експлоатационните показатели на булеварда, като се сложи асфалт по лентите за движение”.
Само две седмици по-късно се оказа, че общината не може да вземе еднолично решение за настилката на булеварда и се налага одобрение от културното ведомство. Ето какво твърдеше тогава Крусев. „Има насрочено обществено обсъждане в Министерство на културата. То е в тесен кръг от специалисти. Ние ще се съобразим изцяло с тяхното становище, каквото и да е то.”
И така, в началото на юни стана ясно, че паветата остават. С тях обаче, поне тогава, си отиде идеята за велоалея по „Дондуков”.
„Технически по павирана настилка велосипед не би могъл да се кара безопасно. В момента анализираме опции, но резултатите по-скоро не са обнадеждаващи”, посочи Крусев.
20 дни по-късно и съдбата на велоалеята претърпя промяна. Изведнъж се оказа, че имало начин да се карат колела по павета. Кметът Йорданка Фандъкова се похвали, че и от културното ведомство одобрили идеята.
„Вече е одобрена промяната в проекта за бул. „Дондуков” с наличие на велоалея. Получихме това одобрение от Министерството на културата. Така ще можем да съчетаем запазването на паветата с изграждането на велоалея с подходящи равни павета”.
Естествено с хода на ремонта дойдоха и оплакванията на граждани за некачественото изпълнение. А решението на Общината да запази паветата, които са на този булевард от десетки години, доведе до въпроса – има ли кой да ги нареди. Тогава кметът призна, че не е наясно с технологията.
„Реденото на паветата изисква специални умения и компетентности. Аз не бих се изказала за това как да се редят павета”.
Зам.-кметът Евгени Крусев пък призна за неравностите, които ще има по булеварда, след като се наредят паветата.
„Полага се паважна настилка. Да, тя няма да бъде идеално равна, тъй като паветата, които се нареждат по заповед на министъра на културата, не са равни. Тоест, няма как с материал, който не е равен да се получи идеално равна настилка”.
След драмите с избора на настилка, се появиха нови – с крайния срок за приключване на ремонта. Уж всичко щеше да е готово до края на октомври. Но изненадващо Общината реши да махне паветата в участъка от улица „Раковски” до бул. „Васил Левски” и да сложи асфалт. Кметът на София обясни решението си така: „Аргументите ми да помоля за ново преразглеждане на този етап са, че движението по булеварда е много натоварено. Паважната настилка в силно натоварени участъци създава и повече прах, и повече шум. Надяваме се да получим разбиране от министъра на културата".
Получи се разбирането и от министъра, и от комисията... а от общината обещаха, че смяната в последния момент няма да забави ремонта. Да, ама не – в средата на октомври кметът на София призна, че обновлението ще продължи поне до средата на ноември.
„За съжаление там сроковете са разтегливо понятие, защото неколкократно сменихме проектите и настилките. Чакахме и отговор от Министерство на културата. Така че очакваният срок за приключване е около средата на ноември".
И докато се асфалтираше този участък, се появиха дефекти по вече ремонтирания с павета. Въпреки че през септември именно в него се игра плажен волейбол, с което местната власт отбеляза края на ремонта, при първите разместени павета – зам.-кметът Евгени Крусев обясни, че всъщност рехабилитацията не била съвсем приключила.
„Ремонтът на „Дондуков” не е приключил. Там има активни строителни дейности по цялата отсечка от булеварда. Така че, когато приключат, ще можем да говорим за евентуални дефекти, които могат да се появят. Има още работа по велосипедната алея, по паветата, където това е необходимо. Работата продължава“.
Последната новина с „Дондуков”, която лично кметът Йорданка Фандъкова съобщи, е, че движението ще е пуснато в събота.
„До края на месеца ще продължат довършителните дейности по тротоари, по осветлението, но движението ще бъде пуснато“.
И така, ако „черна котка не мине път” – на 18 ноември бул. „Дондуков” ще бъде отворен за движение.
Без павета по столичния булевард „Дондуков”;
Окончателно – столичният булевард „Дондуков” ще бъде и с павета, и с асфалт;
Два дни преди началото на ремонта по „Дондуков” все още не е ясно как ще изглежда той след обновлението;
7 млн. лв ще струва ремонтът на „Дондуков”. Ясно е вече, че паветата се запазват, но идеите да велоалея остават в миналото;
Велоалея по столичния булевард „Дондуков” ще има, съобщи кметът на София.
Eто така изглеждаха новините за началото на ремонта на столичния булевард „Дондуков”. Първоначално общината реши да се допита до софиянци каква да е настилката – дали паветата да останат, дали да отстъпят пред асфалта или да има по малко и от двете. И според резултатите – целият щеше да е с асфалт. Да, ама не... , за да се запази историческият облик, от „Московска 33” решиха да бъде комбинирана настилка. През месец май ресорният зам.-кмет Евгени Крусев обясни новата визия така: „Нареждане на паваж в зоната на трамвайните линии и асфалтиране на активните ленти за движение. Като чисто количествено паветата се увеличават, но и се подобряват експлоатационните показатели на булеварда, като се сложи асфалт по лентите за движение”.
БГНЕС, архив
И така, в началото на юни стана ясно, че паветата остават. С тях обаче, поне тогава, си отиде идеята за велоалея по „Дондуков”.
„Технически по павирана настилка велосипед не би могъл да се кара безопасно. В момента анализираме опции, но резултатите по-скоро не са обнадеждаващи”, посочи Крусев.
20 дни по-късно и съдбата на велоалеята претърпя промяна. Изведнъж се оказа, че имало начин да се карат колела по павета. Кметът Йорданка Фандъкова се похвали, че и от културното ведомство одобрили идеята.
БГНЕС
Естествено с хода на ремонта дойдоха и оплакванията на граждани за некачественото изпълнение. А решението на Общината да запази паветата, които са на този булевард от десетки години, доведе до въпроса – има ли кой да ги нареди. Тогава кметът призна, че не е наясно с технологията.
БГНЕС, архив
Зам.-кметът Евгени Крусев пък призна за неравностите, които ще има по булеварда, след като се наредят паветата.
„Полага се паважна настилка. Да, тя няма да бъде идеално равна, тъй като паветата, които се нареждат по заповед на министъра на културата, не са равни. Тоест, няма как с материал, който не е равен да се получи идеално равна настилка”.
След драмите с избора на настилка, се появиха нови – с крайния срок за приключване на ремонта. Уж всичко щеше да е готово до края на октомври. Но изненадващо Общината реши да махне паветата в участъка от улица „Раковски” до бул. „Васил Левски” и да сложи асфалт. Кметът на София обясни решението си така: „Аргументите ми да помоля за ново преразглеждане на този етап са, че движението по булеварда е много натоварено. Паважната настилка в силно натоварени участъци създава и повече прах, и повече шум. Надяваме се да получим разбиране от министъра на културата".
БГНЕС, архив
„За съжаление там сроковете са разтегливо понятие, защото неколкократно сменихме проектите и настилките. Чакахме и отговор от Министерство на културата. Така че очакваният срок за приключване е около средата на ноември".
БГНЕС
„Ремонтът на „Дондуков” не е приключил. Там има активни строителни дейности по цялата отсечка от булеварда. Така че, когато приключат, ще можем да говорим за евентуални дефекти, които могат да се появят. Има още работа по велосипедната алея, по паветата, където това е необходимо. Работата продължава“.
Последната новина с „Дондуков”, която лично кметът Йорданка Фандъкова съобщи, е, че движението ще е пуснато в събота.
„До края на месеца ще продължат довършителните дейности по тротоари, по осветлението, но движението ще бъде пуснато“.
И така, ако „черна котка не мине път” – на 18 ноември бул. „Дондуков” ще бъде отворен за движение.
БГНЕС