Има ефект от масираните проверки, целящи преустановяване на нерегламентираните превози на пътници в Шуменско. Това стана ясно по време на заседание на областната комисия по транспорт, която заседава по-рано днес.
По време на събранието Иво Кулев - председател на регионалната структура на Съюза на превозващите заяви, че след проверките, продължили от средата на януари до края на март, чувствително се наблюдава увеличение на клиентите на регламентираните таксита и превозвачи. По думите му, тези данни показват, че проверките, осъществявани от полиция, ДАИ и данъчни са преустановили дейността на част от нелегалните такситa в Шуменско.
Временно изпълняващият длъжността началник на Сектор „Пътна полиция" към ОД на МВР-Шумен гл. инспектор Цанко Цанков съобщи, че в периода от 17 януари до 31 март служителите на реда са извършили общо 762 проверки на автомобили. 28 са съставените актове за установено административно нарушение на Закона за движение по пътищата на водачи в обществения транспорт, а глобите с фиш са 43. Полицаите са предприели и 2 принудителни административни мерки. От ДАИ-Шумен допълниха, че са проверили 555 МПС-та, от които 66 са личните автомобили. Установени са 10 нарушения, като пътните инспектори са съставили 9 акта и една принудителна административна мярка.
От НАП-Шумен отчетоха започването на общо 6 проверки на шофьори, установени в нарушение по време на акцията.
Въпреки добрите резултати, пред заместник-областният управител Даниела Миронова, която е председател на комисията, представители на някои от общините в Шуменско заявиха, че нелегалните превози не са преустановени напълно. Заради незаконни таксита, например, линията между Велики Преслав и Търговище не се изпълнява, тъй като е губеща и никой от легалните превозвачи не изявява желание да изпълнява този маршрут. Подобни проблеми споделиха и от общините Нови пазар и Каспичан.
Областната комисия излезе със общо становище, което оформено като предложение ще бъде изпратено до транспортното министерство. С него се иска държавата да субсидира маршрутните разписания в малките общини, които иначе са нерентабилни за превозвачите.
Членовете на комисията се обединиха и около мнението, че контролните органи трябва да продължат проверките и „борбата" с нелегалните превозвачи.