80 доброволци посетиха ученици от втори до четвърти клас в девет училища в Шумен, Каспичан и Плиска през изминалите два месеца. Данните, които са събрани при попълване на анкетните карти, сочат, че за съжаление едва два процента от четвъртокласниците в Шумен се возят винаги на повдигаща седалка в автомобила, каквото е изискването на закона.
Уроци по безопасност и в детските градини (СНИМКИ)
1050 деца от общо 2118 анкетирани ученици от втори до четвърти клас - не се возят на повдигаща седалка никога. 157 са посочили, че я ползват винаги, а 404 само понякога.
Поставянето на коланите е важен акцент в кампанията. 539 посочват, че винаги слагат колан. 99 са си признали, че никога не слагат колан, а 143 - само понякога.
Елена Захариева, директор в шуменската компания “Херти” АД и един от партньорите по проекта, обясни, че главната цел на кампанията е била децата да научат колко е важно не само да научат правилата, но и да ги спазват – да поставят предпазните колани, да се возят отзад и да използват повдигаща седалка.
Комисар Йордан Дундаков отбеляза, че най-често колани използват най-малките деца. В 4 клас бройката на неизползалите колани е 4 пъти по-голяма, което означава, че по-големите явно са придобили самочувствие.
Трябва да работим повече с родителите, за да ги убедим, че използването на колан на задна и предна седалка е твърде значимо за здравето и живота на тези, които са в автомобила. А децата са най-милото в едно семейство и трябва да ги пазим, допълни той,
За наша радост в края на презентациите усетихме промяна в нагласата на децата - не само да са наясно с правилата, но и да съблюдават тяхното спазване по време на движението и да носят отговорност за себе си и за своите близки, докато те са инспектори по коланите.
Това успяхме да постигнем за изминалите два месеца и сме много щастливи. Положителният резултат винаги дава увереност, че се движим по правилния път, каза Мая Блъскова от фирма „Алкомет“ АД.
Деца стават инспектори по безопасност в семейните коли
Всички участници в кампанията „С предпазен колан на задната седалка“ имат желание тя да продължи и през пролетта на 2019 г. да бъдат обхванати и първокласниците. През следващата година пък презентации ще бъдат направени сред децата не само в градските училища.
Инициатива “С предпазен колан на задната седалка” се осъществява с подкрепата на Херти АД, Алкомет АД, Рока България, Теси, Примекс, Телепол, Unicredit Bulbank, Шуменски университет, БЧК, ОДМВР Шумен, РУО – Шумен.
Медийни партньори на кампанията са Радио Шумен, Дарик радио, shum.bg, shmoko.bg.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.