/ ThinkStock/Getty Images
Повече от 2200 деца бяха включени в кампанията „С предпазен колан на задната седалка“
Данните от анкетата, направена по време на кампанията „С предпазен колан на задната седалка“, бяха изнесени днес на пресконференция в община Шумен.

80 доброволци посетиха ученици от втори до четвърти клас в девет училища в Шумен, Каспичан и Плиска през изминалите два месеца. Данните, които са събрани при попълване на анкетните карти, сочат, че за съжаление едва два процента от четвъртокласниците в Шумен се возят винаги на повдигаща седалка в автомобила, каквото е изискването на закона. 


Уроци по безопасност и в детските градини (СНИМКИ)

1050 деца от общо 2118 анкетирани ученици от втори до четвърти клас - не се возят на повдигаща седалка никога. 157 са посочили, че я ползват винаги, а 404 само понякога.

Поставянето на коланите е важен акцент в кампанията. 539 посочват, че винаги слагат колан. 99 са си признали, че никога не слагат колан, а 143 - само понякога.

Елена Захариева, директор в шуменската компания “Херти” АД и един от партньорите по проекта, обясни, че главната цел на кампанията е била децата да научат колко е важно не само да научат правилата, но и да ги спазват – да поставят предпазните колани, да се возят отзад и да използват повдигаща седалка.

Кампанията "С предпазен колан на задната седалка"
dariknews.bg

 

Комисар Йордан Дундаков отбеляза, че най-често колани използват най-малките деца. В 4 клас бройката на неизползалите колани е 4 пъти по-голяма, което означава, че по-големите явно са придобили самочувствие.

Трябва да работим повече с родителите, за да ги убедим, че използването на колан на задна и предна седалка е твърде значимо за здравето и живота на тези, които са в автомобила. А децата са най-милото в едно семейство и трябва да ги пазим, допълни той,

Кампанията "С предпазен колан на задната седалка"
dariknews.bg


За наша радост в края на презентациите усетихме промяна в нагласата на децата - не само  да са наясно с правилата, но и да съблюдават тяхното спазване по време на движението и да носят отговорност за себе си и за своите близки, докато те са инспектори по коланите.

Това успяхме да постигнем за изминалите два месеца и сме много щастливи. Положителният резултат винаги дава увереност, че се движим по правилния път, каза Мая Блъскова от фирма „Алкомет“ АД.

Деца стават инспектори по безопасност в семейните коли

Всички участници в кампанията „С предпазен колан на задната седалка“ имат желание тя да продължи и през пролетта на 2019 г. да бъдат обхванати и първокласниците. През следващата година пък презентации ще бъдат направени сред децата не само в градските училища.

Инициатива “С предпазен колан на задната седалка” се осъществява с подкрепата на Херти АД, Алкомет АД, Рока България, Теси, Примекс, Телепол, Unicredit Bulbank, Шуменски университет, БЧК, ОДМВР Шумен, РУО – Шумен.

Медийни партньори на кампанията са Радио Шумен, Дарик радио, shum.bg, shmoko.bg.


За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.