За първи път от дълги години Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ (ИАППД) започна да извършва самостоятелен драгаж в българския участък на река Дунав, съобщиха от Министерство на транспорта и съобщенията.
Драгажните дейности стават факт след целево финансиране от Министерството на транспорта и съобщенията към ИАППД. По този начин се изпълняват поетите ангажименти от българска страна за осигуряване на плаваемост по река Дунав.
България и Румъния превръщат Дунав в ключов транспортен коридор за Европа (ОБЗОР)
Драгажната техника на ИАППД вече е стартирала работни дейности в един от най-критичните участъци на реката - този в района на остров Белене. На място са драга „Янтра“, понтон, шалан и маневрен кораб „Искър“, които вече драгират.
Работата на екипите ще продължи 10 дни, а целта е да се осигури подобряване на условията за корабоплаване в района. Според прогнозите издрагираният материал ще бъде в обем около 80 000 м3.
Драгажните дейности стават факт след целево финансиране от Министерството на транспорта и съобщенията към ИАППД. По този начин се изпълняват поетите ангажименти от българска страна за осигуряване на плаваемост по река Дунав.
България и Румъния превръщат Дунав в ключов транспортен коридор за Европа (ОБЗОР)
Драгажната техника на ИАППД вече е стартирала работни дейности в един от най-критичните участъци на реката - този в района на остров Белене. На място са драга „Янтра“, понтон, шалан и маневрен кораб „Искър“, които вече драгират.
Работата на екипите ще продължи 10 дни, а целта е да се осигури подобряване на условията за корабоплаване в района. Според прогнозите издрагираният материал ще бъде в обем около 80 000 м3.