"Очаква се през април България и Румъния да подпишат споразумение за строителство на нов мост при Русе-Гюргево". Това съобщи от парламентарната трибуна вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.
България и Румъния обсъдиха изграждането на четири моста над река Дунав (ВИДЕО)
По време на парламентарния контрол той отговаря на въпроси, свързани с перспективите за подобряване на транспортната свързаност между България и Румъния, както и на тази между Северна и Южна България в района на Айтос, съобщиха от Министерство на регионалното развитие и благоустройството.
В момента експерти от България и Румъния активно работят по съдържанието на документа, уточни вицепремиерът. Новият мост над Дунав при Русе ще облекчи значително интензивното движение на леки и тежкотоварни автомобили по транспортния коридор. Освен това ще се явява и начална точка на магистралата „Русе-Велико Търново“.
„С подписване на междуправителственото споразумение за изграждане на втори мост между Русе и Гюргево, ще се даде „зелена светлина“ и за този инфраструктурен проект, който е част от стратегическия транспортен коридор от румънската столица през България до Александруполис в Гърция“, отбеляза министър Караджов.
Той обърна внимание, че планирането на строителство на мостове в гранични зони става само въз основа на сключени междудържавни споразумения. Затова процедурите по извършване на предпроектните проучвания ще бъдат стартирани след подписване на споразумението. Източниците на финансиране ще бъдат установени в рамките проучванията.
„Може да бъде финансирано както от бюджета, така и с евросредства. Освен това, партньорството по европейските програми също стои на масата, както и инструмента Connecting Europe, по което да получим допълнително финансиране“, коментира Караджов.
Близо 44 км републикански пътища в района на Айтос ще бъдат основно ремонтирани през тази година, с което ще се подобри транспортната свързаност между общините в района и областите Бургас и Варна, стана ясно от отговора на министър Караджов.
Пред приключване е основният ремонт на над 33 км от третокласният път Провадия-Дъскотна през Айтоския проход. Той е най-удобната и кратка връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала „Тракия“ в Бургаско.
Инвестицията е за над 24,2 млн. лв., осигурени от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. За участъка е подписан Акт 15 и предстои назначаването на Държавна приемателна комисия и издаване на разрешение за ползване.
"В план-програмата за ремонт републиканската пътна мрежа на Агенция „Пътна инфраструктура“ е предвиден през 2022 г. текущ ремонт на близо 10 км от третокласния път между Провадия и Дъскотна, в участъка от кръстовището за село Ябълчево до Айтос", информира регионалният министър.
АПИ: Изкърпването на дупките по пътищата със студена асфалтова смес е временно решение (СНИМКИ)
По отношение на изграждането на обходния път на Айтос, който да изведе транзитния трафик от града, министър Караджов напомни, че в момента скоростта на решаване на проблема е в ръцете на Общинския съвет на Айтос.
„АПИ не може в рамките на урбанизирана територия да избере трасе и да започне да проектира. Общинският съвет трябва да одобри решение за трасето, с което да се подготвят парцеларните планове. След това може да се сключи договор с АПИ за строителството и финансирането“, отбеляза министър Караджов.
България и Румъния обсъдиха изграждането на четири моста над река Дунав (ВИДЕО)
По време на парламентарния контрол той отговаря на въпроси, свързани с перспективите за подобряване на транспортната свързаност между България и Румъния, както и на тази между Северна и Южна България в района на Айтос, съобщиха от Министерство на регионалното развитие и благоустройството.
В момента експерти от България и Румъния активно работят по съдържанието на документа, уточни вицепремиерът. Новият мост над Дунав при Русе ще облекчи значително интензивното движение на леки и тежкотоварни автомобили по транспортния коридор. Освен това ще се явява и начална точка на магистралата „Русе-Велико Търново“.
„С подписване на междуправителственото споразумение за изграждане на втори мост между Русе и Гюргево, ще се даде „зелена светлина“ и за този инфраструктурен проект, който е част от стратегическия транспортен коридор от румънската столица през България до Александруполис в Гърция“, отбеляза министър Караджов.
Той обърна внимание, че планирането на строителство на мостове в гранични зони става само въз основа на сключени междудържавни споразумения. Затова процедурите по извършване на предпроектните проучвания ще бъдат стартирани след подписване на споразумението. Източниците на финансиране ще бъдат установени в рамките проучванията.
„Може да бъде финансирано както от бюджета, така и с евросредства. Освен това, партньорството по европейските програми също стои на масата, както и инструмента Connecting Europe, по което да получим допълнително финансиране“, коментира Караджов.
Близо 44 км републикански пътища в района на Айтос ще бъдат основно ремонтирани през тази година, с което ще се подобри транспортната свързаност между общините в района и областите Бургас и Варна, стана ясно от отговора на министър Караджов.
Пред приключване е основният ремонт на над 33 км от третокласният път Провадия-Дъскотна през Айтоския проход. Той е най-удобната и кратка връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала „Тракия“ в Бургаско.
Инвестицията е за над 24,2 млн. лв., осигурени от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. За участъка е подписан Акт 15 и предстои назначаването на Държавна приемателна комисия и издаване на разрешение за ползване.
"В план-програмата за ремонт републиканската пътна мрежа на Агенция „Пътна инфраструктура“ е предвиден през 2022 г. текущ ремонт на близо 10 км от третокласния път между Провадия и Дъскотна, в участъка от кръстовището за село Ябълчево до Айтос", информира регионалният министър.
АПИ: Изкърпването на дупките по пътищата със студена асфалтова смес е временно решение (СНИМКИ)
По отношение на изграждането на обходния път на Айтос, който да изведе транзитния трафик от града, министър Караджов напомни, че в момента скоростта на решаване на проблема е в ръцете на Общинския съвет на Айтос.
„АПИ не може в рамките на урбанизирана територия да избере трасе и да започне да проектира. Общинският съвет трябва да одобри решение за трасето, с което да се подготвят парцеларните планове. След това може да се сключи договор с АПИ за строителството и финансирането“, отбеляза министър Караджов.