100955
Пресконференция за откриване на ММД
За пръв път от десетилетия насам Международният фестивал „Мартенски музикални дни“ ще бъде открит от Русенска филхармония. На 15 март в Доходното здание ще прозвучи Петата симфония на Густав Малер под диригентството на маестро Йордан Камджалов. Сътрудничеството на операта със световно известния млад творец започна през изминалия творчески сезон с приемането му за почетен гост-диригент.
Да се свири Петата Малерова симфония, още повече на такова отговорно събитие, като откриването на ММД, е предизвикателство, риск и скок в неизвестното, споделиха Маестрото, концертмайсторът от софийска филхармония Иван Пенчев, флейтистката Надежда Андреева и директорът на операта Иван Кюркчиев. През 2010 година Йордан Камджалов печели трета награда на Третия международен конкурс за диригенти "Gustav Mahler" в Бамберг, Германия, така че изборът на Петата симфония за ММД съвсем не е случаен. Върху тази си творба Малер започва да работи през 1901 година. В нея композиторът нарушава много от традициите, установени до този момент в развитието на симфонизма.
Първата част започва в една тоналност – До-диез минор, а завършва в друга – Ре мажор. Освен това, симфонията има не само традиционните четири части, а завършва с мащабна пета част. Адажието на Петата е в топ десет на достиженията в класическата музика, сподели концертмайсторът Иван Пенчев. Любопитно за лежерната част от симфонията е, че Малер я нарича Любовно писмо до човек, когото никога няма да видиш, а великият Шостакович я поръчва за погребението си.
На 15 март, на откриването на фестивала, публиката ще се наслади на тази великолепна творба, наредила автора си до титани на класиката като Бетовен и Брамс. А на 16 и 17 март русенските симфоници ще я представят във Варна и зала България в София, като билетите и за двата концерта отдавна са продадени.
Чуйте какво споделиха директорът на операта Иван Кюркчиев и маестро Йордан Камджалов.
Да се свири Петата Малерова симфония, още повече на такова отговорно събитие, като откриването на ММД, е предизвикателство, риск и скок в неизвестното, споделиха Маестрото, концертмайсторът от софийска филхармония Иван Пенчев, флейтистката Надежда Андреева и директорът на операта Иван Кюркчиев. През 2010 година Йордан Камджалов печели трета награда на Третия международен конкурс за диригенти "Gustav Mahler" в Бамберг, Германия, така че изборът на Петата симфония за ММД съвсем не е случаен. Върху тази си творба Малер започва да работи през 1901 година. В нея композиторът нарушава много от традициите, установени до този момент в развитието на симфонизма.
Първата част започва в една тоналност – До-диез минор, а завършва в друга – Ре мажор. Освен това, симфонията има не само традиционните четири части, а завършва с мащабна пета част. Адажието на Петата е в топ десет на достиженията в класическата музика, сподели концертмайсторът Иван Пенчев. Любопитно за лежерната част от симфонията е, че Малер я нарича Любовно писмо до човек, когото никога няма да видиш, а великият Шостакович я поръчва за погребението си.
На 15 март, на откриването на фестивала, публиката ще се наслади на тази великолепна творба, наредила автора си до титани на класиката като Бетовен и Брамс. А на 16 и 17 март русенските симфоници ще я представят във Варна и зала България в София, като билетите и за двата концерта отдавна са продадени.
Чуйте какво споделиха директорът на операта Иван Кюркчиев и маестро Йордан Камджалов.