Неефективното управление на клиентските жалби към ЕВН Топлофикация е една от причините енергийното дружество да предприеме стратегическо партньорство с фирма „Техем", с които въвеждат дистанционно отчитане на топлоенергията. С предприетата мярка от ЕВН прогнозират модернизация на обслужването. Жалбите от абонати ще се подават само веднъж, което значително ще опрости администрацията.
Клиентите на ЕВН Топлофикация могат да сключат тристранен договор с енергийното дружество и с фирма „Техем". Те ще получат безплатна инсталация на уреди за дистанционен отчет (ИРУ) и водомери. Ще им бъде монтиран и допълнителен топломер в абонатната станция, който ще позволява измерване на консумираната енергия по компоненти - топла вода и отопление.
Уредите ще се отчитат ежемесечно. Разходите на месец са следните: по 1.20 лв. на ИРУ и по 2.40 лв. на водомер. Те ще пристигат заедно с фактурата за топлинна енергия.
Новата услуга ще позволява отчитане на топлоенергията без необходимост от достъп до имота на клиента. Ще отпаднат и изравнителните сметки през август.
Клиенти на „Техем" има в почти всички по-големи градове на страната. Към момента в Пловдив има техни работещи системи в 7 сгради.