Търсят само една неустойка от купувача на “Градски транспорт”
Търсят само една неустойка от купувача на “Градски транспорт” / netinfo
Процедура за определяне и начисляване на неустойка на купувача на “Градски транспорт” – фирмата “Транс сити” на Ангел Батаклиев, се очаква да бъде открита на днешното заседание на Надзорния съвет на Пловдивската общинска агенция за приватизация. То започва в 10 часа.

По неофициална информация на Дарик, надзорниците ще започнат наказателни действия само за обещаните, но неизпълнени от приватизатора инвестиции. Те са се отказали от първоначалното си намерение да търсят неустойка и заради ипотекирането на депото на “Градски транспорт” в ЖР”Тракия” като обезпечение за теглен от Батаклиев кредит за изплащане на сделката. Допълнителните проучвания на юристите са показали, че това не е разпоредително действие със собственост, каквото е забранено по приватизационния договор до изпълнение на ангажиментите по него.

Днес обаче ще бъде взето решение за начисляване на 20% неустойка за неизпълнените инвестиции, тъй като 60-те нови автобуса се изплащат от приватизираното дружество “Градски транспорт”, а не от неговия купувач. Надзорниците са категорични, че за днешното заседание въпросът за това направил ли е или не инвестиции Ангел Батаклиев, не е актуален. Те вече се произнесоха, че инвестицията е на самия “Градски транспорт” и сега трябва да констатират официално, че в определения 30-дневен срок купувачът не е изпълнил предписанието да прехвърли плащането на лизинговите вноски за своя сметка. Надзорник посочи, че противно на твърденията на Батаклиев за липса на запис в приватизационния договор кой да плаща автобусите, такъв има. В член 9, т. 16, която определя изискванията за рейсовете, е записано “закупените от купувача превозни средства трябва да бъдат .......”

В приватизационния договор не са фиксирани срокове за плащане на неустойките. Според изпълнителния директор на ПОАП Чавдар Марев срокът ще бъде даден от органа, който налага наказанието, т. е. от Надзорния съвет. Преди това обаче – уточни Марев – неустойката трябва да стане определяема, т. е. да бъде фиксиран размера й. Начинът, по който ще стане това, е определен в приватизационния договор. Експертизата ще бъде възложена на три вещи лица – по едно, посочено от ПОАП и от купувача, и трето вещо лице, което ще бъде избрано със съгласието на първите две. Прогнозите на надзорниците за това колко варират в доста широки граници – от 20-ина дни до 3 месеца. При липса на доброволно плащане на неустойката в срока, който ще бъде определен, ПОАП трябва да предяви претенциите си в съда. Със сигурност пред магистратите ще обжалва и купувачът Ангел Батаклиев.

Малка, но не и напълно изключена, е вероятността за политическо решение по казуса “Градски транспорт”. Тъй като надзорът вече се е произнесъл и е категоричен, че инвестиция на купувача няма, теоретично крайното решение може да бъде прехвърлено на Общинския съвет.