Люта битка при износа на всяка бутилка българско вино
Люта битка при износа на всяка бутилка българско вино / sxc.hu

Люта битка се води за продажбата на всяка бутилка българско вино. Причината е, че нашето вино не е познато на света, заяви в Пловдив председателят на Националната лозаро-винарска камара проф. Пламен Моллов. По думите му над 50% от българското вино продължава да се изнася за Русия. От европейските страни най-много от нискоалкохолната напитка отива в Полша - 18-20%. За всички останали държави - Канада, САЩ, Китай и др., износът е символичен. Половината от пазара у нас се държи от сивия и дори черния сектор, допълни Моллов. Той уточни, че потреблението на вино в България е константна величина, но се променя профилът на консумираните вина. През последната година има свиване на родния пазар за сметка на вина с неясен произход, недефинирана характеристика и неадекватно ниски цени. Няма и гаранции за качество, каза още професорът.

Моллов обясни, че лозаро-винарската камара има висока степен на готовност за проекти със страни, които са потенциални парньори на България в износа - Китай, Канада, САЩ. Започнали са продажби на вино на един от най-престижните европейски интернет пазари. Отворен е и ВИП салон за вино на летище София.