Недоволни клиенти се оплакват от неясни и двусмислени цени във фризьорски и козметични салони. Доста от потърпевшите вече са потърсили правата.
Има завишен брой на жалбите срещу фризьорски и козметични салони през месец май, съобщи за Дарик радио регионалният директор на пловдивската дирекция на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Таня Димитрова.
Потребители от Пловдив, Асеновград и Стара Загора са се оплакали, че няма точно фиксирани цени за услугите. Хората са попаднали на ориентировъчни цени не само за прически, но и за педикюр, маникюр и масаж. В ценоразписите била отбелязана минимална и максимална цена, например от 20 до 80 лв. По този начин клиентът няма ясна представа колко точно ще му струва съответната процедура.
Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите, търговците са длъжни да обозначат продажните цени на предлаганите услуги чрез ценоразпис или брошура. Цените трябва да са обявени по недвусмислен начин и да са лесни за четене и разбиране. Означаването на различни цени за една и съща услуга в търговският обект е забранено.
Предприети са необходимите проверки в търговските обекти за предоставяне на услуги. При констатирано нарушение санкциите са от 300 до 3 000 лв.