Площадки за авариен престой на моторни превозни средства ще бъдат изградени на Околовръстното шосе на Пловдив, но мантинелите в новоремонтираните участъци остават. Това стана ясно при инспекцията, която направиха на Околовръстното шосе кметът Здравко Димитров и инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
На местата, където има възможност и имотите са общински, проектът ще бъде преработен и ще бъдат изградени зони за кратковременно спиране, удобни както за автомобили, така и за камион или ТИР. След рехабилитацията на пътя и поставянето на мантинелите се създаде напрежение сред жителите на близките населени места, защото според тях габаритите на шосето са се ограничили.
"Искаме да решим проблема и да потушим създалото се напрежение. Не е приятно едно ново съоръжение, вместо да облекчи трафика, да създава проблем", посочи Здравко Димитров. Според него първо е трябвало да се направи новото трасе, а след това да се рехабилитира старият участък.
Предстоят ремонтни дейности и на останалата половина на Околовръстното шосе. Трасето е с много подобрени характеристики, а изграждането на площадките за кратковременен престой няма да окаже влияние върху крайната цена на ремонтните дейности, каза Досев. Той допълни, че транспортният пропускателен капацитет на това шосе е изчерпан и е необходимо неговото удвояване, т.е. по две ленти в посока. Вече имаме избран изпълнител за проектирането, каза още инж. Досев.
След проектирането на разширението предстоят отчуждителни процедури и такива за избор на изпълнител за извършване на строителството. Това обаче ще отнеме повече от 1 година.
Площадките за престой ще бъдат временно решение, докато започне да се изгражда четирилентовото трасе.
На местата, където има възможност и имотите са общински, проектът ще бъде преработен и ще бъдат изградени зони за кратковременно спиране, удобни както за автомобили, така и за камион или ТИР. След рехабилитацията на пътя и поставянето на мантинелите се създаде напрежение сред жителите на близките населени места, защото според тях габаритите на шосето са се ограничили.
"Искаме да решим проблема и да потушим създалото се напрежение. Не е приятно едно ново съоръжение, вместо да облекчи трафика, да създава проблем", посочи Здравко Димитров. Според него първо е трябвало да се направи новото трасе, а след това да се рехабилитира старият участък.
Предстоят ремонтни дейности и на останалата половина на Околовръстното шосе. Трасето е с много подобрени характеристики, а изграждането на площадките за кратковременен престой няма да окаже влияние върху крайната цена на ремонтните дейности, каза Досев. Той допълни, че транспортният пропускателен капацитет на това шосе е изчерпан и е необходимо неговото удвояване, т.е. по две ленти в посока. Вече имаме избран изпълнител за проектирането, каза още инж. Досев.
След проектирането на разширението предстоят отчуждителни процедури и такива за избор на изпълнител за извършване на строителството. Това обаче ще отнеме повече от 1 година.
Площадките за престой ще бъдат временно решение, докато започне да се изгражда четирилентовото трасе.