Районните кметове сами ще определят къде ще са зоните за паркиране, които ще бъдат изградени на мястото на гаражите. Това е заложено в изменението на Наредбата за преместваемите обекти, която днес беше приета от ОбС на Пловдив. В документа се предвижда още прекратяване на издаване на разрешителните за поставяне на нови метални съоръжения, отпада и необходимостта местният парламент да утвърждава, както досега, план-схемите за бъдещите паркинги.
Урегулира се и срокът за издаване на разрешителните за гаражите. Те ще могат да бъдат презаверявани до реализирането на обособените зони за паркиране, но за не повече от 2 години.
Срещу предвиденото в предложението се обяви Дани Каназиревя, лидер „Съюз за Пловдив“. Според нея, приетата днес Наредба не предлага дългосрочно решаване на проблема, неефективна е и не е обезпечена финансово.
„Тя единствено провокира конфликти между хората и ще създаде поредната вратичка за общинска корупция„Съюз за Пловдив“ е от самото начало против този модел, защото той създава конфликти между хората. От едната страна са собствениците на гаражите, от другата страна са кандидатите за месечен наем от 15 лева на паркомясто. Това не е устойчив модел за дългосрочно разрешаване проблема на пловдивчани с паркирането”, заяви тя.
По думите й, фрапиращ пример за това има в ЖК „Южен“ на ул. „Димитър Талев“ до блок 1122, срещу бензиностанцията „Хаджията Груев“, където втора поредна година се предижда изграждането на нов паркинг.
„Целта е да обслужва живущите в карето между ул. „Димитър Талев“, „Поручик Въльо Стефов“, бул. „Ал. Стамболийски“ и ул. „Братя Шкорпил“. Площта е за около 50- 60 коли, които и сега паркират именно там. Този паркинг няма да реши проблема, защото в близост има 9 блока, всеки от тях с по 80 и над 100 апартамента, тоест над 800 семейства ще разчитат на 50-60 паркоместа“, заяви още в подкрепа на мотивите си Каназирева.