От 13 до 17 май бе осъществена поредната среща на партньори от Италия, Испания, България и Турция в столицата на нашата южна съседка - Анкара. Междуучилищното партньорство е по секторна програма" Коменски", а проектът носи името „H.U.M.A.N. Being"(„Човек"). Проектът е финансиран от Центъра за развитие на човешките ресурси.
Координатор за българската страна по проекта е доц. д-р Теодора Вълова, преподавател в Педагогическия колеж - гр. Плевен към ВТУ „Св.св. Кирил и Методий" и "eTwinning" - посланик за България. Ръководител е г-жа Румяна Кирилова - директор на ЦДГ-2 „Юнско въстание" - гр. Плевен и базова за Педагогическия колеж.
Тази среща беше последна за партньорите по проекта. Домакини бяха педагогическият колектив на Yenituran Primary school, Анкара. Изготвена бе обширна програма, чрез която гостите да се запознаят с дейностите в училището и забележителностите на града. Организирани бяха екскурзии до Кападокия и Истанбул.
За визитата в Турция и за дейностите по проекта ни разказа доц. д-р Теодора Вълова:
„Още с пристигането си бяхме поканени в училището, където деца с помощта на мултимедия представиха големите градове в Турция и разказаха интересни факти за тях. След това изнесоха празнична програма. Хитър Петър бе гост на децата, които се запознаха с него. По- късно гостувахме в кабинета на кмета на Анкара, който изрази своето задоволство от срещата си с всички партньори по проекта и сподели, че преди да заеме този отговорен пост също е бил учител. Срещата протече в непринудена обстановка. Накрая гостите поднесоха традиционни за страната си подаръци на градоначалника, който от своя страна дари всички с рекламни за страната материали.
На следващия ден на път за скалните манастири в Кападокия, посетихме второто по големина солено езеро в Турция. По-късно имахме възможност да наблюдаваме начините за ръчна изработка на традиционни за страната керамични съдове и сувенири, след което се отправихме към Кападокия.Исторически източници твърдят, че оттам тръгва християнството към Европа. Голям интерес предизвикаха иконописите, домовете и бита на хората населяващи тези места.
С огромен интерес посетихме Средното професионално училище Ататюрк , където присъствахме на работно ателие, представящо художествената техника Ебру, чрез която по уникален начин се изработват неповторими художествени творби. След това посетихме Samanpazari. Там всички имаха възможността да се насладят на очарованието на типичния турски пазар, където могат да се видят изобилие от екзотични подправки, изящни произведения на ювелирното изкуство, сувенири и предмети за бита.
Последва посещение на мавзолейния комплекс на Мустафа Кемал Ататюрк - родоначалник на светската турска република.Там бяха представени животът и дейността му в снимки, лични вещи, оръжия, богата библиотека, подаръци от посланици и гости от целия свят. Станахме свидетели на смяната на почетния караул на комплекса.
На следващия ден беше организирано посещение до Археологичния музей, Музея на изкуството и Етнографския музей. Всеки един от тях представяше миналото на Турция по забележителен начин.
В края на вечерта партньорите си размениха подаръци - продукти изработени по проекта до този момент. Всички изразиха задоволство от съвместната работа и надежда за бъдещи съвместни проекти. Между партньорите по проекта има изградени дългогодишни професионални отношения, благодарение на контактите в Интернет пространството, така и по време на изминалите визити в Италия, Испания и България.
В края на гостуването си в Турция бяхме изненадани с вълнуваща екскурзия до Истанбул, където посетихме музейния комплекс „ Топкапъ", църквата"Света София", Хиподрума, Синята джамия - емблематични за града места. Последва разходка по Босфора с круизно корабче.
На финала на визитата всички участници в нея изказаха своите благодарности на домакините за гостоприемството и създадената подкрепяща и работна атмосфера. Всички изразиха мнение, че работата по този проект е съдействала за повишаване на професионалната им квалификация и за осъществяване на главната цел на финансираните Многостранни партньорства от Центъра за развитие на човешките ресурси, а именно - реализиране на идеята за учене през целия живот."