/ IStock
Приключи електрификацията на 83-та жп линия Нова Загора-Симеоновград, съобщиха от НКЖИ.

Транспортният министър се обяви против повишение на цените на билетите в БДЖ

Поради увеличаването на обема на товарите по направление Русе-Свиленград, нуждата от намаляване на времепътуването и обема на вредните емисии, през 2019 г. е започнала електрификацията линията Нова Загора-Симеоновград, с обща дължина 63 км по проект "Електрификация на 83-та жп линия Симеоновград-Нова Загора".

До момента само трасето между Симеоновград и Нова Загора не беше електрифицирано и при подмяната на локомотивите се губеше много време. Стойността на договора е 23 737 619,64 лева без ДДС, а на част "Контактна мрежа" - 22 100 350,54 лева, без ДДС. Финансирането е осигурено от държавния бюджет.

В рамките на проекта са били изправени 1357 броя железобетонови и железорешетъчни стълба. Изградена е контактна мрежа с дължина 77 км, eлектрифицирани са по 4 броя железопътни коловози на гара Раднево и гара Любеново-предавателна, изграден е и секционен пост на гара Любеново-предавателна.

Железниците предлагат промени в графика за движение на влаковете за 2022 г.

Преустроени са 28 броя железопътни прелеза за електрифицирана жп линия. Преустроени са 7 броя въздушни електропроводни линии, пресичащи трасето на жп линията.

Монтирани са 3000 броя устройства за предпазване на птици при кацане на детайли от контактната мрежа. Днешната 83-та железопътна линия Симеоновград - Нова Загора е част от транспортното направление Русе - разпределителна - Синдел - Нова Загора - Симеоновград-Свиленград, част от 7-ми международен товарен коридор "Ориент - източно средиземноморски".

След електрификацията й се осигурява конкурентноспособен превоз на товари с железопътен транспорт между Западна Европа, Турция и Близкия Изток, като се предоставя възможност за привличане на товарите от автомобилния и морския транспорт.