Електробусът е ново поколение тролейбус

Електробусът е ново поколение тролейбус
Електробусът е ново поколение тролейбус / Dariknews.bg
Електробусът е ново поколение тролейбус
88435
Електробусът е ново поколение тролейбус
  • Електробусът е ново поколение тролейбус

От три месеца габровци, които ползват услугите на Общински пътнически транспорт по линията Крушата - Шиваров мост са успели да оценят качествата на един сравнително нов тип превозно средство. Електробусът навлиза със сериозни темпове в някои от големите европейски столици, както и на места, където има силно замърсяване на градската среда.

В Габрово от месец май до края на юли, а вероятно и още известно време, се движи електробус на фирма, която го е предоставила на транспортното дружество, осъществявайки свой пилотен проект. Удобното превозно средство днес бе представено в Ритуалната зала на Община Габрово, а участниците в срещата имаха възможността да се возят на него, за да дадат своята оценка.

Електробусът не се зарежда през нощта, а в рамките на 5-6 минути на една от крайните спирки. Съоръжението, което се използва за тази цел е компактно и не прави впечатление. Според собствениците това превозно средство се отличава с ниски разходи и се изплаща по-бързо от тролейбусите или превозните средства, които са със смесени системи.

Електробусът е следващо поколение тролейбус, обявиха представители на дружеството, което осъществява пилотния проект в Габрово. За него, обаче, не се налага да се ползва съпътстваща инфраструктура, което го прави както по-модерно, така и по-икономично. Периодът на експлоатация на един електробус варира от 10 до 15 години, прави впечатление устойчивостта му при големи температурни разлики.
В Европа вече се движат 300 електробуса, съобщиха представителите на фирмата-собственик. Хората, които ползват обществен транспорт във Виена, Лондон, Осло, Истанбул Хамбург, Париж и други градове вече се убеждават в предимствата на един електробус.

Коментарът на Екатерина Караколева, управител на "Общински пътнически транспорт":

"Много е тих, не се чува, дори когато е в движение. Вътре температурата е съобразена със сезона. Пътниците са много доволни. За разлика от тролейбуса може да се каже, че е много независим, а това е голямо предимство. Движението му е бързо. Това е съвременна техника. Пилотният проект изтича в края на юли, надяваме се да успеем да убедим фирмата да го остави още известно време. Предвижда закупуване на електробуси в Габрово със средства от европейските фондове. Това ще ни направи по-съвременни. Сега е самото начало на въвеждане на електробусите, към момента са скъпи, но с европейския проект се надявам да успеем. Всяко от различните съвременни превозни средства има своето предимство".