11 души посетиха приемната на Комисията за регулиране на съобщенията, която се проведе в Габрово. Потребителите имаха възможност да отправят своите жалби и да получат компетентна консултация от експертите на Комисията. Жалбите на габровци са свързани основно с преносимостта на номерата, с непредоставянето на детайлизирани сметки и с автоматичното подновяване на договорите.
Този проблем се очаква да бъде решен след промени в нормативната уредба, според които срокът на договора за услугата ще може да бъде прекратен във всеки момент, без да се дължат неустойки. Очаква се това да стане през месец септември, каза зам. председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Николай Колев.
В Комисията за регулиране на съобщенията в София работи горещ телефон, на който всички желаещи могат да получат съвети, насоки или консултация от експерти. Номерът е 02 949 24 18.
В Габрово вече работи приемна на ул. Брянска 26 А, в която гражданите могат да получават консултация при проблеми с мобилните оператори. Предстои да бъде разкрита и втора на площад 1-ви май 1876. В приемната в Габрово безплатни съвети дават двама адвокати.
От началото на годината до момента в комисията са постъпили общо 2727 жалби от цялата страна, съдържащи оплаквания на потребители на електронни съобщителни услуги. От тях 2459 са срещу трите мобилни оператора. Извършени са 2066 проверки.
Жалбите са свързани главно с проблеми при процедурата за преносимост на номерата, незадоволително качество на услугата, нежелани SMS , покритие на GSM- мрежата. За констатираните нарушения в резултат на извършените проверки са съставени общо 335 акта за установяване на административно нарушение.