Министърът на туризма: Работата на гимназиите по туризъм е ключова за сектора

ПГ по туризъм - Добрич
ПГ по туризъм - Добрич / Дарик Добрич
Министърът на туризма Николина Ангелкова изтъкна важната роля на професионалните гимназии по туризъм за развитието на сектора.
 
„Вашата работа е ключова за устойчивото развитие на туризма и ние ще продължим да насърчаваме усилията за висококвалифицирана подготовка на рецепционисти, бармани, готвачи и други изпълнителски кадри. Всички те дават съществен принос за формиране имиджа на страната като конкурентна и търсена дестинация“,  заяви в Пирдоп министърът на туризма.

Председателят на БСК: И най-добрите идеи на бизнеса могат да останат неосъществени заради липсата на кадри
 
Министър Ангелкова подчерта голямото значение, което ведомството отдава на пряката връзка с професионалните гимназии, които с помощта на съвременните технологии и дуалното обучение формират специалисти според критериите на международните стандарти. „Кадровият въпрос в туризма е сред  приоритетите в управленската политика на третия кабинет на премиера Борисов. Много ще се радвам да стартираме конкретни инициативи в тази посока“, каза министърът и подчерта активното партньорство с Министерството на образованието и науката и с Министерството на труда и социалната политика за съвестни мерки срещу кадровия дефицит.

Две години дуално обучение в Професионалната гимназия по туризъм в Добрич (СНИМКИ)

 
Министър Ангелкова припомни, че за да стимулира целогодишния туризъм, институцията създаде различни тематични дестинации – 8 културно-исторически, 12 винено-кулинарни и 7 балнео- и СПА. „Туризмът е хоризонтален отрасъл и благодарение на правителствената политика, на подкрепата на бизнеса и местната власт България влезе в топ 5 в ЕС за реализирани нощувки. За първи път през 2018 г. преминахме границата от 9 млн. чуждестранни посещения, а приходите в сектора възлязоха на общо 8,5 млрд. лв. с ръст над 5%“, посочи още Ангелкова.
 
Министърът акцентира върху инициативата „2019 – година на вътрешния туризъм“ и привличането на повече инвестиции, за което са нужни добре подготвени кадри.
 
Добричката Професионална гимназия по туризъм „П.Яворов“ е пример за дуално обучение. От наколко години училището работи по програмата с швейцарско финансиране „ДОМИНО“, в тясно партньорство с Албена АД.