автобус
автобус / ThinkStock/Getty Images

От два дни КАТ-Бургас провежда съвместна акция с ДАИ, а част от проверките са за ползване на предпазни колани в товарни автомобили, автобуси и микробуси. Това съобщи за „Черноморски фар“ началникът на „Пътна полиция“ към ОДМВР-Бургас комисар Неделчо Рачев. „Това е специализирана полицейска операция в рамките на Международната организация за контрол на автомобилния трафик (TISPOL). Една от задачите е конкретно да бъде проверено ползването на обезопасителните колани на автобусите и микробусите, които са оборудвани с тях, ползването от водачите и пътниците“, обясни той.
 

25 шофьорски книжки са иззети за седмица в Сливенско


В първия ден са проверени 26 превозни средства като са констатирани 8 нарушения – 3 от тях точно за неизползване на предпазен колан. Връчени са актове на един водач и двама пътници за по 50 лева. Напоследък, особено след тежката катастрофа на АМ „Тракия“, в която загинаха 8 души, се говори за увеличаване на глобата. Комисар Рачев допълни, че в междуградските автобуси и микробуси ползването на колани, както и оборудването им с такива, е задължително. „Част от тях не са оборудвани все още. Засега глоби не се налагат, правят им се предписания да се оборудват с такива“, поясни той.

 

167 км/ч донесоха фиш за над 1000 лева на шофьор



Автобусите от градския транспорт не са част от акцията, но спрямо тях „Пътна полиция“ извършва редовно проверки, които са част от задълженията на служителите. Рачев наблегна и че приоритет номер 1 на държавата е да се справи с пътния травматизъм. „Данните са много високи, но и активността на „Пътна полиция“ на територията на област Бургас е една от най-високите, в топ 3 сме в страната. Все още ПТП-тата са повече, отколкото ни се иска и колкото ни стигат силите, за да се преборим с тях. Въпросът е всеобхватен и „Пътна полиция“ сама не може да се справи с този проблем. Трябва повече институции да се ангажират, включително и обучаващите водачи на МПС. Ангажирани са Пътна инфраструктура и Автомобилна администрация. МВР няма как да остане сам в борбата, защото нашите правомощия са строго регламентирани“, коментира още той.

За финал той завършва с това, че ако не може да се лансира толерантността на пътя, то битката с пътния травматизъм ще продължава да е губеща.