Откриха галактики-бебета, обвити в тъмна материя
Откриха галактики-бебета, обвити в тъмна материя / Thinkstock/Getty Images

Астрономи са открили гнездо от огромни "новородени" галактики, намиращи се на 11.5 милиарда светлинни години, с помощта на телескопа ALMA, пише Phys.org.

Изглежда младите галактики са разположени във възел от гигантски нишки в мрежа от тъмна материя. Откритието ще помогне да се разбере процеса на формиране на такива галактики и превръщането им в големи елиптични галактики.

„Хъбъл" улови сливането на галактики (СНИМКА)

Живеем в относително спокоен период от историята на Вселената. Преди десет милиарда години, дълго преди образуването на Слънцето и Земята, части от Вселената са били населени от огромни галактики, в които формирането на звезди е протичало стотици или хиляди пъти по-бързо, отколкото днес в Млечния път. В съвременната Вселена вече не съществуват гигантски галактики. Астрономите смятат, че те са еволюирали, превръщайки се в елиптичните галактики, които наблюдаваме днес.

Учени откриха галактичен куп с интензивно звездообразуване

Предполага се, че тези галактики са се родили в среда на концентрирана тъмна материя. Търсейки огромни галактики, екип от астрономи е извършил пространни наблюдения на малка част от небето, наречена SSA22, в съзвездието Водолей. С помощта на ALMA учените са открили девет огромни галактики. Астрономите са сравнили местоположението им с местоположението на куп от млади галактики на 11.5 милиарда години от Земята в SSA22, които са били изследвани с видима светлина с телескопа "Субару", допълва Фокус.