Американският технологичен гигант Епъл (Apple) пусна и на китайския си пазар новия си айПад (iPad), след като разреши правен спор с китайска компания за правото върху името на таблета, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Десетки клиенти чакаха на опашка пред магазините на Епъл в Пекин и Шанхай. Желаещите да придобият новия таблет трябваше предварително да поръчат устройството по интернет заради инцидента през януари, когато клиенти, нетърпеливи да се сдобият с новия айПад, замеряха с яйца и освиркваха служителите, тъй като ръководството отмени отварянето на основния магазин на Епъл в Шанхай заради огромната тълпа чакащи.
Миналия месец Епъл постигна споразумение с китайската компания Шънчжън Провю текнолъджи (Shenzhen Proview Technology) за правото върху името "айПад", плащайки 60 милиона долара. През 2009 г. Епъл купи от Провю глобалните права върху името, но според китайските власти сделката не е включвала правата за китайския пазар.
Китай е вторият по големина пазар на Епъл след САЩ и допринася силно за растежа на компанията, допълва АП.