Полската правителствена подкомисия, която разследва причините за самолетната катастрофа край Смоленск на 10 април 2010 г., обяви, че на борда на правителствения "Ту-154М" е станал взрив, който е довършил разрушаването му, започнало преди стълкновението със земята, предаде ТАСС. При катастрофата загинаха 96 души, сред които и президентът Лех Качински.
Полски следовател с нови разкрития за авиокатастрофата в Смоленск
"Последната фаза на трагедията е била експлозия на борда, която е разрушила самолета на части и десетки хиляди отломки, убивайки същевременно пътниците", се казва в доклада за 12-месечната работа на комисията. Той бе огласен в деня, в който бе отбелязана седмата годишнина от трагедията.
Според експертите, преди това на разстояние 2,5 километра от летището са настъпили "серия от аварии", сред които повреда в хидравличната система и разпад на едното крило, вероятно вследствие на сблъсък с дървета. Бордовият висотомер се е задействал на височина 65 вместо 100 метра. "Решението на екипажа да предприеме второ захождане за кацане на летището е било взето на допустимата височина от 90-100", личи от видеопрезентацията на доклада. "Самолетът се е снижавал независимо от действията на пилота", заключават полските експерти.
Нова версия за катастрофата със самолета на Лех Качински
ТАСС посочи, че досега нито една експертиза или изследване не са потвърждавали хипотезата за взрив на борда на полския правителствен самолет. За това нееднократно е заявявала полската прокуратура при първото разследване на причините за катастрофата.
Заключенията на полската правителствена подкомисията за самолетната катастрофа край Смоленск на 10 април 2010 г. са "илюзии, представени от хора, които никога преди не са разследвали самолетни катастрофи". Това заяви вчера Мачей Ласек, бившият ръководител на полския орган за разследване на самолетни катастрофи, в ефира на телевизия "ТВН24", предаде Ройтерс. "Това е пропаганда, целяща да засили вярването в хипотетични причини за този инцидент", каза Ласек.
Той ръководи държавния орган, разследващ самолетни катастрофи, от 2012 г. до миналата година, когато бе уволнен от поста от правителството на партия "Право и справедливост".
Ексхумират останките на покойния президент на Полша Лех Качински
На 10 април преди седем години в самолетната катастрофа край Смоленск загинаха всичките 96 човека в правителствения "Ту-154М", сред които и президентът Лех Качински. През 2011 г. полската правителствена комисия установи, че причината за катастрофата е "снижаване под минималната височина при прекомерна скорост и метеорологични условия, които не позволяват визуален контакт със земята, а също закъсняло начало на процедурата за втори кръг" към летището. Тогава полските експерти споменаха и за грешки на екипажа и факта, че пилотът не се е съобразил със сигналите от системата за ранно предупреждаване за стълкновение със земята. Комисията обвини полските пилоти и руските авиодиспечери за катастрофата.
Тези изводи не се харесаха на партията "Право и справедливост" на Ярослав Качински и след нейната победа на парламентарните избори през октомври 2015 г. започна ново разследване на причините за катастрофата, съобщи ТАСС.
Полски следовател с нови разкрития за авиокатастрофата в Смоленск
"Последната фаза на трагедията е била експлозия на борда, която е разрушила самолета на части и десетки хиляди отломки, убивайки същевременно пътниците", се казва в доклада за 12-месечната работа на комисията. Той бе огласен в деня, в който бе отбелязана седмата годишнина от трагедията.
Според експертите, преди това на разстояние 2,5 километра от летището са настъпили "серия от аварии", сред които повреда в хидравличната система и разпад на едното крило, вероятно вследствие на сблъсък с дървета. Бордовият висотомер се е задействал на височина 65 вместо 100 метра. "Решението на екипажа да предприеме второ захождане за кацане на летището е било взето на допустимата височина от 90-100", личи от видеопрезентацията на доклада. "Самолетът се е снижавал независимо от действията на пилота", заключават полските експерти.
Нова версия за катастрофата със самолета на Лех Качински
ТАСС посочи, че досега нито една експертиза или изследване не са потвърждавали хипотезата за взрив на борда на полския правителствен самолет. За това нееднократно е заявявала полската прокуратура при първото разследване на причините за катастрофата.
Заключенията на полската правителствена подкомисията за самолетната катастрофа край Смоленск на 10 април 2010 г. са "илюзии, представени от хора, които никога преди не са разследвали самолетни катастрофи". Това заяви вчера Мачей Ласек, бившият ръководител на полския орган за разследване на самолетни катастрофи, в ефира на телевизия "ТВН24", предаде Ройтерс. "Това е пропаганда, целяща да засили вярването в хипотетични причини за този инцидент", каза Ласек.
Той ръководи държавния орган, разследващ самолетни катастрофи, от 2012 г. до миналата година, когато бе уволнен от поста от правителството на партия "Право и справедливост".
Ексхумират останките на покойния президент на Полша Лех Качински
На 10 април преди седем години в самолетната катастрофа край Смоленск загинаха всичките 96 човека в правителствения "Ту-154М", сред които и президентът Лех Качински. През 2011 г. полската правителствена комисия установи, че причината за катастрофата е "снижаване под минималната височина при прекомерна скорост и метеорологични условия, които не позволяват визуален контакт със земята, а също закъсняло начало на процедурата за втори кръг" към летището. Тогава полските експерти споменаха и за грешки на екипажа и факта, че пилотът не се е съобразил със сигналите от системата за ранно предупреждаване за стълкновение със земята. Комисията обвини полските пилоти и руските авиодиспечери за катастрофата.
Тези изводи не се харесаха на партията "Право и справедливост" на Ярослав Качински и след нейната победа на парламентарните избори през октомври 2015 г. започна ново разследване на причините за катастрофата, съобщи ТАСС.