НАСА набира идеи за следващия лунен модул

/ Guliver/Getty Images
НАСА отправи призив за предприемане на "важна стъпка" напред към нейната нова мисия на Луната, наречена „Артемида“, по името на гръцката богиня, сестра на Аполон, съобщава АФП.

Космическата агенция публикува документи, обясняващи в детайли изискванията й към лунния апарат, който ще отведе двамата астронавти, единия от тях жена, до Южния полюс на Луната, където ще останат шест и дни и половина.

През май, 11 компании, включително такива колоси като „Боинг“, „Локхийт Мартин“ и „Нортроп Гръман“ бяха избрани да проведат проучвания за осъществяването и да разработят прототипи до ноември. Също така в списъка бяха и новоприсъединените компании , като „Спейс Екс“ на Илон Мъск и „Блу Ориджин“ на Джеф Безос.

САЩ отбелязаха емоционално 50 години от стъпването на човек на Луната (СНИМКИ/ВИДЕО)

През същия месец „Блу Ориджин“ представи своя проект на модул „Синя луна“.

Сега НАСА е предоставила десетки страници със спецификации, които трябва да бъдат изпълнени по отношение на бордовата електроника, комуникациите и скафандрите.
Може да се включат и други компании, не само тези 11 от списъка.

"В навечерието на 50-тата годишнина на „Аполо 11“ току-що пуснахме обръщение към американските компании да ни помогнат да разработим система за кацане от 21-ви век, която ще приземи първата жена и следващия човек на Луната през 2024 г." написа в Twitter шефът на НАСА Джим Брайдънстай.

Индия поглежда към повърхността на Южния полюс на Луната

След като получи отговорите, от НАСА се очаква да вземе решение в рамките на няколко месеца за това коя компания ще построи лунния модул и как. Това ще бъде еквивалент на лунния модул, който отведе Нийл Армстронг и Бъз Олдрин на Луната през 1969 година.

Една важна разлика ще бъде в това, че модулът за приземяване ще бъде поставен в една мини-орбитална космическа станция, наречена „Изход“, един вид пристанище между Земята и Луната. Това ще позволи повторно използване и презареждане на кабината.

Засега мисията на „Артемида“ изостава от графика, главно поради закъснения в изграждането на огромната ракета носител, която се конструира основно от Боинг.
 
 
БГНЕС