Множество неизвестни около сблъсъка на двата ферибота в пристанището на Хонконг
Множество неизвестни около сблъсъка на двата ферибота в пристанището на Хонконг / снимка: Reuters

Все още няма обяснение от властите как се е стигнало до сблъсъка между двата ферибота в пристанището на Хонконг в ясна нощ и то в един от най-надеждните и добре регулирани водни пътища в Азия. Компанията собственик на един от двата ферибота съобщи, че плавателният съд е минал миналия месец техническа проверка, предаде Асошиейтед прес.

В злополуката загинаха 38 души от единия ферибот, който частично потъна, а повече от сто и от двата ферибота бяха ранени. Задържани са седем души от екипажа и на двата съда по подозрение, че са нарушили нормите за сигурност.

"Лама 4" е собственост на компания за комунални услуги. С него 120 от служителите на компанията щяха да наблюдават от пристанище Виктория фойерверки, но съдът се сблъска с друг ферибот - "Си Смут", и частично потъна.

"Си Смут" пострада, но на собствен ход се изтегли. "Лама 4" бе извадена с три плаващи крана и изтеглена на буксир. Компанията собственик на "Си Смут" каза, че извършената миналия месец проверка не е показала никакви проблеми, предава БТА.

И двата собственика на корабите са част от бизнес империята на Ли Ка-шън, най-богатият човек в Азия.

За Хонконг това е най-тежката морска катастрофа за последните 40 години и злополуката, взела най-много жертви, за последните 15 години. В полуавтономния китайски район, който има една от най-модерните инфраструктури, високоразвита икономика с първокласни обществени услуги, такива големи злополуки са рядкост, отбелязва Асошиейтед прес.