Столичното училище за незрящи деца „Луи Брайл“ посрещна учебната година с 10 нови брайлови машини, а в бъдеще ще получи още 90 от дарителите си, Лайнс клуб Кепитъл. Такава машина е нужна на всеки ученик, за да пише и да стане грамотен, разказа пред Дарик директорът на училището Елка Белокапова и допълни, че училището има нужда от още брайлови машини заради бързото им амортизиране и липсата на резервни части у нас. Днес за първи път училищния праг на „Луи Брайл“ прекрачиха десет деца. В училището учат 165 деца, незрящи и такива с множество увреждания.
Радостина показва как работи брайловата машина, но от старите. Машината се използва за водене на записки по всички предмети, и въпреки развитието на технологиите, незрящите деца не могат без нея.
Компютърът е полезен по дисциплините, в които се изписва само текст, разказва Галя, съученичка на Радостина.
Подаряват на столичното училище „Луи Брайл“ 10 нови брайлови машини
На брайловата машина се изписват и ноти.
Учебната година в „Луи Брайл“ започна с песни, стихотворения и много усмивки. Специален гост на тържеството беше Ваня, възпитаник на училището, прекрачила прага му преди 20 години. Тя се обърна към първокласниците:
„Училището е такова, каквото ти си го направиш. Ако вие си го направите щастливо, радостно, ще видите как после все нещо ще ви тегли натам, както мен. Аз като дойда в училище се чувствам волна, щастлива, пее ми се, тича ми се, скача ми се“.
Радостина показва как работи брайловата машина, но от старите. Машината се използва за водене на записки по всички предмети, и въпреки развитието на технологиите, незрящите деца не могат без нея.
Компютърът е полезен по дисциплините, в които се изписва само текст, разказва Галя, съученичка на Радостина.
Подаряват на столичното училище „Луи Брайл“ 10 нови брайлови машини
На брайловата машина се изписват и ноти.
Учебната година в „Луи Брайл“ започна с песни, стихотворения и много усмивки. Специален гост на тържеството беше Ваня, възпитаник на училището, прекрачила прага му преди 20 години. Тя се обърна към първокласниците:
„Училището е такова, каквото ти си го направиш. Ако вие си го направите щастливо, радостно, ще видите как после все нещо ще ви тегли натам, както мен. Аз като дойда в училище се чувствам волна, щастлива, пее ми се, тича ми се, скача ми се“.