/ БТА
Телескопът на НАСА "Джеймс Уеб" открива ярки, ранни галактики, останали скрити от погледа на изследователите досега, съобщи Асошиейтед прес. Сред тях е и галактика, оформила се около 350 милиона години след Големия взрив.

Според астрономи, ако резултатите от наблюдението бъдат потвърдени, новооткритите от "Джеймс Уеб" галактики ще се окажат по-ранни от най-далечната идентифицирана от телескопа "Хъбъл" галактика, оформена 400 милиона години след зараждането на Вселената.

Находките на телескопа "Джеймс Уеб", изстрелян в орбита през декември миналата година като наследник на "Хъбъл", са описани от екип международни учени под ръководството на Рохан Найду от Центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън. Изследването е публикувано в специализираното издание "Астрофизикъл джърнъл летърс". В статията са описани две изключително ярки галактики - за едната се смята, че се зародила 350 милиона години след Големия взрив, а за другата - 450 милиона години след Големия взрив.

Найду каза, че са нужни още наблюдения в инфрачервения спектър, преди да се говори за нов рекорд. Астрономи отбелязват, че е възможно някои неизвестни досега галактики просто да имитират по-ранни.