/ Thinkstock/Getty Images
Галактическият ореол около Млечния път е съставен основно от отломки, идващи от нейния сблъсък преди 10 милиарда години с галактика с маса 600 милиона пъти колкото слънчевата, предаде Франс прес.

Астрономите от дълго време се опитват да разберат дали Млечният път е бил "захранен" от няколко сблъсъци с малки галактики или е набъбнал при един-единствен сблъсък.

Астрономи прогнозираха предстоящата смърт на близка галактика

За да дадат отговор на този въпрос, астрономите са анализирали данните, събрани от европейския космически телескоп Гая, изведен в орбита от Европейската космическа агенция през 2013 г.

Телескопът направи триизмерно картографиране на близо 1,7 милиарда звезди в нашата галактика, като за голяма част от тях помогна и да се установи тяхното разстояние от Земята и тяхната скорост.

Астрономи откриха невиждана досега галактика без тъмна материя (ВИДЕО)

Ние не очаквахме, че повечето от звездите, които образуват ореола, имат общ произход, казва пред Франс прес Амина Хелми, астроном от университета в Грьонинген в Холандия и съавтор на изследването, публикувано в научното издание "Nature".

Но се оказва, че те формират една доста хомогенна група, допълва тя.

Учени откриха край Млечния път звезди, родили се в друга галактика

Освен това "техният химически почерк е определено различен от този на звездите, произхождащи от Млечния път", допълва тя.

Учените успели да реконструират триизмерно идването на тези звезди с течение на времето. Така те са успели да установят как се е формирала нашата галактика и как тя е еволюирала, разказва Ким Вен, астроном от Университета Виктория в Канада.

Амина Хелми и нейните колеги са успели да установят, че сблъсъкът с другата галактика е станал преди 10 милиарда години, около 3,8 милиарда години след Големия взрив. Учените решили да нарекат другата галактика Гая-Енцелад в чест на телескопа Гая и на гръцкия митологичен гигант Енцелад.