Откриха три нови бактерии в стратосферата
Откриха три нови бактерии в стратосферата / снимкa: БГНЕС

Специалистите от Индийската организация за космически изследвания /ИОКИ/ са открили три нови вида бактерии, обитаващи стратосферата и устойчиви на ултравиолетово излъчване, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БГНЕС.

Удивителната находка е станала в резултат от съвместен експеримент, проведен още през април 2005 г. Тогава с помощта на едно от водещите частни научни учреждения в страната – Институтът за фундаментални изследвания "Тата", беше изстрелян стратостат с оборудване, предназначено за събиране на образци за изследване на височина от 20 до 40 км.

"Макар проведените експеримента да не позволяват окончателно да се потвърди извънземния произход на откритите микроорганизми, неговите резултати са голям положителен стимул за продължаване на нашите проучвания, насочени към установяването на източниците за възникване на живота на Земята", се подчертава в съобщение на ИОКИ. Агенцията отбелязва, че предприетите предохранителни мерки позволяват с увереност да се говори, че образците са били взети именно от стратосферата. Откритите бактерии са получили латински имена.