Светът на парфюмите и ароматите е заобиколен от много митове. Как да не попаднете в уловката на маркетинговите трикове и да намерите аромата, който най-много ви подхожда – ето няколко съвета от Вероника Бруховецкая, парфюмерист и собственик на парфюмерийно студио в Москва.
Основният фактор при избора на аромат не е, че той е модерен или това, че някой от обкръжението ви го харесва, а че именно вие го харесвате. Друг мит е, че цената на парфюма е гаранция за качеството му.
„Нищо не зависи от цената, защото на конвенционалния масов пазар има аромати, които са направени с висококачествени съставки. Разбира се, това не прави аромата на модната нова марка по-лош от аромата на вече утвърдената. Трябва да се съсредоточите само върху носа си, върху възприемането на аромата, независимо дали ви харесва, или не “, каза парфюмеристът пред радио „Спутник”.
Друга маркетингов трик е разделението на мъжки и дамски аромати.
„Няма разделение по пол при ароматите. Ние използваме едни и същи съставки, когато създаваме условно казано „мъжки” и „дамски” парфюми. Няма такова деление и разбиране в професионалните среди. Например жените могат спокойно да купуват мъжки парфюми, ако ароматът им харесва и смятат, че им подхожда”, съветва парфюмеристът.
И в заключение, Вероника Бруховецкая развенча популярния мит, че кафето може да помогне при избора на аромат.
„Кафето не освежава рецепторите, освен това то е много силен дразнител за мозъка. Ако подушите дузина аромати и след това изпиете чаша силно кафе, след това изобщо няма да се ориентирате сред парфюмите. Можете да освежите рецепторите си само с вода и чист въздух. Други фактори няма“, заяви тя.
Основният фактор при избора на аромат не е, че той е модерен или това, че някой от обкръжението ви го харесва, а че именно вие го харесвате. Друг мит е, че цената на парфюма е гаранция за качеството му.
„Нищо не зависи от цената, защото на конвенционалния масов пазар има аромати, които са направени с висококачествени съставки. Разбира се, това не прави аромата на модната нова марка по-лош от аромата на вече утвърдената. Трябва да се съсредоточите само върху носа си, върху възприемането на аромата, независимо дали ви харесва, или не “, каза парфюмеристът пред радио „Спутник”.
Друга маркетингов трик е разделението на мъжки и дамски аромати.
„Няма разделение по пол при ароматите. Ние използваме едни и същи съставки, когато създаваме условно казано „мъжки” и „дамски” парфюми. Няма такова деление и разбиране в професионалните среди. Например жените могат спокойно да купуват мъжки парфюми, ако ароматът им харесва и смятат, че им подхожда”, съветва парфюмеристът.
И в заключение, Вероника Бруховецкая развенча популярния мит, че кафето може да помогне при избора на аромат.
„Кафето не освежава рецепторите, освен това то е много силен дразнител за мозъка. Ако подушите дузина аромати и след това изпиете чаша силно кафе, след това изобщо няма да се ориентирате сред парфюмите. Можете да освежите рецепторите си само с вода и чист въздух. Други фактори няма“, заяви тя.