/ ThinkStock/Getty Images
Международен научен екип установи, че микробът Metallosphaera sedula, който се храни с метали, вирее много добре и върху метеорит, съобщи Сайънс алърт.

Тези предпочитания на микроба показват, че най-ранният живот може да е получил ключови хранителни вещества от космически скали, паднали на планетата ни.

Откриха доказателства, че животът се е появил на Земята от Космоса?

Метеоритите съдържат редки елементи, като фосфор, а и по-сложни органични съединения. Затова учените са решили да проверят дали някои организми може да са развили способности да се възползват от тези специални смеси минерали. Известно е, че има бактерии, като Leptospirillum ferrooxidans Acidithiobacillus ferrooxidans, които окисляват желязото в метеоритите.

За да открият микроб, който гледа на метеоритите като на нещо повече от гарнитура към основната си храна, специалистите са се насочили към термоацидофил - който понася добре и топлина, и ниско рН. Такива организми биха могли да оцелеят в марсианския реголит. Те са търсели също подходяща смес от метали и пространство за разрастване на микроба.

Астероид може да удари Земята през 2084 година

Затова учените са избрали скалист метеорит, наречен Северозападна Африка 1172 (NWA 1172) - 120-килограмов минерал, открит през 2000 г. Той съдържа няколко метала, сред които и електролити, улесняващи метаболитната активност и микробен растеж, обясни Тетяна Милоевич от университета на Виена. Освен това метеоритът е порьозен, което улеснява микробния растеж.

Марсиански метеорити разкриват тайни за Червената планета

Култура от микроба е поставена върху стерилизирани парчета от метеорита и наблюдавана отблизо с микроскоп. За сравнение подобна микробна култура е получила и халкопирит - минерал, съдържащ мед, желязо и сяра.

Двете хранителни среди са дали съвсем различен микробен растеж. Метеоритът определено бил по-добра среда.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук